Avatar billede jkaad Nybegynder
26. juni 2003 - 09:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning til Imail søges

Hej,

Jeg vil meget gerne have hjælp til at finde scriptet der skal stå i min kode til min kontakt-sektion, når webserveren kører med en Imail server... jeg synes ik selv at være i stand til at finde det, og jeg kender intet til Imail i forvejen...
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2003 - 09:04 #1
er det din egen server, eller hotel ? Hvis hotel, hvilket ?
Avatar billede jkaad Nybegynder
26. juni 2003 - 09:17 #2
Det er en server... hos ATC Data!
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2003 - 09:21 #3
er det den side du sidder og laver eller ligger den bare der.
Hvis den skal ligge på samme server og det ikke er den du designer, så bruger atcdata.dk denne selv: action="http://www.atcdata.dk/CGI-BIN/sendmail.asp hvad med at prøve denne...
Avatar billede jkaad Nybegynder
26. juni 2003 - 09:24 #4
Jeg er ved at lave et site, som ligger på deres server, og jeg har kendsab til ASPMail og Jmail... og det kan jeg finde ud af at sætte op, men Imail kan jeg ikke...
Avatar billede jkaad Nybegynder
26. juni 2003 - 09:26 #5
jeg kan ik finde ud af hva jeg skal skrive i min kode for at tingene fungerer...

Du ved man skriver således med ASPMail:
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.FromName  = "Joe’s Widgets Corp."
Mailer.FromAddress= "Joe@somehost.com"
Mailer.RemoteHost = "mailhost.localisp.net"
Mailer.AddRecipient "John Smith", "jsmith@anotherhostname.com"
Mailer.Subject    = "Great SMTP Product!"
Mailer.BodyText  = "Dear Stephen" & VbCrLf & "Your widgets order has been processed!"
if Mailer.SendMail then
  Response.Write "Mail sent..."
else
  Response.Write "Mail send failure. Error was " & Mailer.Response
end if
Avatar billede cdc Novice
26. juni 2003 - 09:33 #6
et skud ville være denne, men set lige din mailadresse ind og redirect er til et document der hedder tak som fortæller at man har sendt mailen:

<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>
<form method="POST" action="http://www.atcdata.dk/CGI-BIN/sendmail.asp" name="kontakt" id="kontakt">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@emailadresse.dk">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit_domain.dk/tak.htm">
<input type="hidden" name="subject" value="Mail fra www.dit_domain.dk">
<table border="0" cellspacing="1" cellpadding="0">
<tr>
                        <td width="79">Navn</td>
                        <td width="251">:<input type="text" name="navn" size="37" maxlength="37" tabindex="5" style="background-color: #ffffff; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; letter-spacing: 1pt; border: 1px solid #000000"></td>
                      </tr>

                      <tr>
                        <td width="79">Email</td>
                        <td width="251">&nbsp; <input type="text" name="email" size="37" maxlength="37" tabindex="7" style="background-color: #ffffff; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1px solid #000000"></td>
                      </tr>

                    </table>

</form>
</body>

</html>
Avatar billede cdc Novice
29. november 2003 - 19:18 #7
lukketid ? :o)