Avatar billede jalte Nybegynder
26. juni 2003 - 15:56 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

speedstream 5711 har ingen porte åbne.. ARGH

hmm ja titel siger vel alt.. hmm eller selvfølgelig har den vel nogen åbne.. men ku godt tænkte mig at få nogen flere åbne så jeg fx ku lave Counter Strike server osv... og gider altså ik til at betale 1k for det.(og er qs heller ik meget for at lave såadn en ledning som man putter i com port og i router, ser ret uoverskueligt ud). sååå ja er der ik en anden måde at gøre det på?
Avatar billede jalte Nybegynder
26. juni 2003 - 15:58 #1
hov glemte helt.. tdc proacess (kan ik husk hvordan det staves) forbindelse (win98 vis det os:)
Avatar billede angam Nybegynder
26. juni 2003 - 16:04 #2
Jo - men den er ikke heeelt autoriseret ;-)

1) På undersiden af din router står et serienummer - som regel 7-cifret nummer.
Det skal du bruge - skriv det ned på en lap papir og gem det.

2) Med dit modem fulgte et stik fra 10Batet til Seriel-stik (et gråt stik ca. 5 cm. langt). Sæt et netkabel i routerens Console-port og i den anden ende: omtalte stik (omformer) og ind i din serielport på computeren.

3) Start HyperTerm (terminal-program) - sæt indstillingerne til 9600bps, 8 bits / ingen (non) paritet.

4) nu kommer det: RESET routeren med en kuglepen på den lille knap på bagsiden.

Nu blinker routeren rød - det gør den de næste 10 minutter. I disse ti minutter har du mulighed for at rette i konfigurationen ...

5) Gå til dit terminal-program og tast enter
Routeren svarer LOGIN:
Skriv serienummeret

og du er inde ...

Nu kan du skrive et par kommandoer.

  system list

skriver hvordan din router pt. er sat op.

For at åbne op for portene 27000-27019 på 192.168.1.100, skriv:

  system addserver 19.168.1.100 tcp 27000 27019
  system addserver 19.168.1.100 udp 27000 27019

Til sidst afslut med:
  save
Avatar billede angam Nybegynder
26. juni 2003 - 16:06 #3
Det skal siges at det er på eget ansvar. Hvis noget ikke virker, kan du ikke regne med hjælp fra TDC. Det er såvidt vides lovligt nok, men TDC yder ingen support på routeren mere - blot du er opmærksom på dette.
Det betyder at du ikke skal "lege" med konfigurationen for at se hvad der nu sker :o)
Avatar billede jalte Nybegynder
26. juni 2003 - 16:15 #4
hmm okay.. lyder sq os altsammen meget godt... men hvordan ser den der ledning helt præcis ud.. kender ik rigtigt til hva 10Batet til Seriel-stik specielt meget, ligner det netledning/tlfledning på begge sider eller hva???

og hva er hyperterm?
Avatar billede angam Nybegynder
26. juni 2003 - 16:16 #5
Ledningen er et alm. netkabel. Sammen med modemmet fik du et gråt stik på ca. 5 cm's længde med et 9-polet serielt stik i den ene ende og et 10Base-T stik (netstik) i den anden ende.
Avatar billede angam Nybegynder
26. juni 2003 - 16:18 #6
.. og hyperterm er et såkaldt terminalprogram. Det ligger i Start > Programs > Accessories > Communication > Hyperterminal (UK windows forstås).

Når du starter programmet, kan (skal) du lave en PROFIL - giv den navnet speedstream (for din egen nemheds skyld hvis du vil benytte profilen senere).
Avatar billede disky Nybegynder
26. juni 2003 - 16:22 #7
Gå ind på www.marlow.dk og proaccess.jth.net der står beskrevet hvordan du laver kabel osv.

Ret nemt og det virker.
Avatar billede disky Nybegynder
26. juni 2003 - 16:23 #8
jalte:
Beskrivelsen finder du på marlow's side.
Avatar billede jalte Nybegynder
26. juni 2003 - 16:24 #9
hmmm okay.. hmm nu har jeg ik tid.. ARgh.. gemmer sq lige alt det her, ser sq ud somom jeg nok ku find ud af det.. så i får sq nogen point. så kigger jeg på det imorgen.. :D mange tark