Avatar billede gernerm Praktikant
27. juni 2003 - 00:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hjælp til død bundkort/procossor

Hej
jeg har fået en maskine hvor enten bundkort eller procosser er død, vil jeg
tro, når jeg tænder så kører de forskellige køler, der kommer lys i power
LED, men derudover er den død, ingen bip, og ingen skærm billed.
I en lille firkandt står der micro-star model MS-6330, ovenfor firkanten
står der med større skrift K7T PRO VER:1
Jeg har søgt på nettet og fundet dette bundkort:
http://support.tangent.com/hardware/motherboard/mbx-047.htm
er det det rigtige?

processoren er en AMD Athlon.
A1400AMS3C
AYHJA0136EP8W
Y6867530117
Er det en 1400 Mhz?

mvh
Gerner Majlandt
Avatar billede bryrup Nybegynder
27. juni 2003 - 00:27 #1
det problem har jeg oxo mange gange men jeg restarter bare og så kommer det!!! hvis du ikke har prøvet dt så prøv...... altså på restart knappen!
Avatar billede gernerm Praktikant
27. juni 2003 - 00:33 #2
restart knappen? , det er en maskine jeg har fået, og den har stået uden strøm i 3-4 md
mvh
Gerner
Avatar billede bryrup Nybegynder
27. juni 2003 - 00:36 #3
fed en maskine..... det er jeg godt klar over..... er det ikke også en computer med skærm-....???
Hvis ja.... hvad slags grafikkort har den???
Avatar billede spt Nybegynder
27. juni 2003 - 02:24 #4
hm.. hvis der ikke er kontakt imellem køler og cpu, vil maskinen ikke starte.
Avatar billede gernerm Praktikant
27. juni 2003 - 06:17 #5
grafikkortet er et creative labs tnt2 agp, men jeg har prøvet med et pci kort

mvh
Gerner
Avatar billede gernerm Praktikant
27. juni 2003 - 06:18 #6
kan også nævne at jeg har prøvet rammen i en anden maskine så de er ok
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2003 - 07:31 #7
Prøv at cleare bios. Der skulle være en jumper i nærheden af batteriet til formålet. Ellers prøv at pille batteriet ud i 1 minuts tid og sæt det i igen.
Avatar billede tmy Nybegynder
27. juni 2003 - 07:42 #8
nu ved jeg ik med lige det bundkort, men på de fleste msi boards plejer der at sidde 4 dioder hvis de lyser grønt er chancen for at bundkortet virker stor og jeg er næsten sikker på cpu'en virker når der kommer billed på skærmen, og nej det er ik forbindelsen mellem køler og cpu for så ville skærmen slet ik tænde.
Avatar billede tmy Nybegynder
27. juni 2003 - 07:42 #9
ja det burde være en 1400mhz
Avatar billede tmy Nybegynder
27. juni 2003 - 07:43 #10
doh sorry mig der læste forkert
Avatar billede tmy Nybegynder
27. juni 2003 - 07:44 #11
asso det med forbindelsen mellem køler og cpu kunne det godt være jeg havde lige læst det som der kom et lille billed på skærmen. det er jo os morgen *GG*
Avatar billede tmy Nybegynder
27. juni 2003 - 07:45 #12
har du ik en duron eller noget andet du kan prøve at sætte i den ?
Avatar billede gernerm Praktikant
27. juni 2003 - 09:27 #13
ja det er rigtigt der er 4 dioder og de lyser alle rød, jeg tog procossoren med på arbejde, og den er ok, så nu er der vel kun bundkortet tilbage, eller kan det også være strømforsygningen?

Mvh
Gerner
Avatar billede tmy Nybegynder
01. juli 2003 - 12:38 #14
hmm jeg ved at 4 røde pæere er cpu fejl, men ja der er vel ik andet tilbage.