Avatar billede predator Nybegynder
30. juni 2003 - 20:37 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket grafikkort til en "relativt" lille maskine

Bundkort: ECS K7S5A m. 1200MHz Duron
Grafikkort: GeForce 2 GTS
RAM: 256MB Samsung PC2700

Hvilket grafikkort er det rigtige at købe inden for rimelighedens grænser? Har kigget på følgende Ennyah Ti4200 m. 128MD DDR / FX5200-serien m. 128 MD DDR / ATI Radeon 9600 PRO

sidstnævnte er maks.-prisen

Hvad vil give mest mulig ydelse, på den "begrænsede" CPU? Og hvordan med hensyn til at FX5200 "skulle" være hurtigere end Ti4200 på Directx9, men langsommere på DirectX8
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 20:46 #1
det kommer an på hvad den skal bruges til
din cpu er nu ikke så langsom enda ,de fleste der har en hurtigere har ikke brug for det ,da det kun er i opstarten de får fordel af det ,så en hurtigere er kun et luksus eller prale fordel
Avatar billede predator Nybegynder
30. juni 2003 - 20:52 #2
Den skal kunne klare Battlefield 1942, Counterstrike, Need for speed, o.lign. Og så til alm. windowsbrug, men det er jo primært spillene der vil sætte kravene :D
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 20:54 #3
så er de alle gode nok ,så tag du det billigste du vil aligevel ikke kunne mærke den store forskel
Avatar billede tobias28 Praktikant
01. juli 2003 - 00:27 #4
heller ikke med et Geforce 3 Ti 200 128 mb DDR ram...til kun 750 kroner!
Avatar billede kadann Nybegynder
01. juli 2003 - 09:37 #5
Hvis du senere har planer om at opgradere CPUen, vil det være smart at tage ATi-kortet, da det udmildbart er det hurtigste af de tre..

Så har du noget kraft i overskud til den tid, og så behøver du ikke at skifte grafikkort i et godt stykke tid.
Avatar billede m25 Nybegynder
01. juli 2003 - 10:44 #6
Hej Predator,

Har selv lige haft samme "problemstilling". Jeg har samme bundkort og valgte et Radeon 9500 PRO, da dette kort har slået Radeon 9600 PRO i alle de test jeg har læst. Og så er 9500 PRO endda billigere end 9600 PRO (Ihvertfald hos Computercity). Jeg mener dog at 9500 PRO er dyrest iflg. EDBpriser.dk. Jeg kunne mærke stor forskel i Need For Speed. Overvejer også at opgradere samme bundkort til et der understøtter AGPx8 (fåes for ca. kr. 1.000,00) for det mener jeg ikke det du har gør.
Avatar billede tobias28 Praktikant
01. juli 2003 - 11:01 #7
Avatar billede tobias28 Praktikant
01. juli 2003 - 11:03 #8
og her kan man jo også se at Geforce 4 Ti 4200 ligger ret tæt på Radeon 9500 Pro selvom at kortet er ca. 700 kroner dyrere...dog er Radeon 9500 Pro DirectX 9.0 kompatibelt, hvilket Geforce kortet ikke er!
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. juli 2003 - 10:51 #9
hvad så?
Avatar billede predator Nybegynder
07. juli 2003 - 11:15 #10
Tjaaa... jeg købte et Radeon 9600 PRO, som viste sig at være defekt. Det er nu sendt tilbage og jeg afventer svar :(

BTW 3DMark 01 ca. 3200 --> 6700 points
Avatar billede predator Nybegynder
07. juli 2003 - 11:17 #11
Med standarddrivere fra CD'en. (BTW, kortet crashede efter et par min. i Direct3D når man spillede og kunne knap nok loade Windows.)

Windows XP sagde godt nok også at der var en enhedsfejl under tegning af et eller andet.
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. juli 2003 - 13:29 #12
http://www.tech-report.com/reviews/2003q2/geforcefx-5600/index.x?pg=12

siger vist alt! Ti4200!!

http://www.tech-report.com/reviews/2003q2/geforcefx-5600/index.x?pg=1

- her er rapporten fra side 1 og frem....det er en rigtig god test! FX 5600 får tæv af ti4200.......og radeon 9500-9600 pro
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. juli 2003 - 13:30 #13
ups forkert tråd...sorry :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester