Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 14:18 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Problem med grafikkort

Jeg har lidt af underlig problem med min grafik! Mit system er:

Bundkort: Soltek SL-KAV-x
Grafikkort: ASUS GeForce4 Ti4600 Ultra Deluxe

Jeg har lige geninstalleret XP et par gange, både med de driver der følger med grafikkortet og bundkortet, og de helt nyeste driver til både bundkortet og grafikkortet. De sidste jeg så har prøvet er, at opdatere xp, men lige meget hvad jeg gør, får jeg det samme problem.
Problemet er når jeg skal til at spille spil, altså når den skal til at lave noget andet grafik end skrivebordet (hvad den laver for vise xp), lukker den det ned (spillet med grafik) eller fryser, nogle få gange har den bare kommet med sådan en blåskærm lige hurtig og så genstarter.
Når jeg så skal køre prøver, at kører 3DMark2001 SE kan den kun kører dem der er i ”low detail”, når den kommer til, eller hvis jeg kun sætter den til at kører dem i high, kommer den med det samme igen.

Hvad kan det være??? Håber I kan hjælpe mig, for efter 5 geninstallationer og 2 dage er det, med det samme problem alle gangene, er det efterhånden begyndt, at (undskyld ordet) pisse mig ret godt af….

Hjælp
Martin V
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 14:24 #1
Har du et andet kort du kan prøve med??

Giver den ikke en fejl kode
Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 14:26 #2
Der kommer igen fejl kode. Som jeg har skrevet lukker den programmet, fryser og nogle gange genstarter.
Det er ikke kortet det er galt med, da det virkede fint i forgårs.
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 14:28 #3
Derfor kan det jo godt være kortet
Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 14:30 #4
Hvis det nu var kortet! Hvorfor kan den så i 3DMark2001 SE kun køre dem, der er i low detial??
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 14:32 #5
du skriver at den kommer med en blå skærm... gør det det må der oz stå en fejlkode på den!
Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 14:34 #6
jeg skriver at den nogle få gange (ca. 2 gange) er kommet med denne blå skærm, og jeg for kun lige glimt af den før den genstarter!
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 14:41 #7
Hmm de gange jeg har fået blå skærm er den altid blevet stående! så man har kunnet se fejlkoden. Men igen tror det er dit grafikkort det fucker :-)
Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 14:51 #8
Det kan ikke passe at mit grafikkort er stået "halvt" af. Den vil bare ikke vise krævende garfik!
Jeg har lige prøve, at sætte mit gamle GeForce2 GTS Pro i, og der sker stort set det samme. Nu er det bare alt grafik ud over det i selve windows...
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 14:53 #9
Prøver lige at finde udaf noget
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 14:56 #10
Hmmm hvad med dine RAM?
Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 15:00 #11
PQI 512 SD Ram PC 133, men hvordan skulle de kunne have noget med at gøre?
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 15:02 #12
Kunne jo være det var stået af :-) Harvde selv på et tidspunkt en masse bøvl p.g.a. mine RAM dog ikke lige med grafikken så meget men den lukkede som din ned konstant. Prøvede at checke dem med et program der hedder memtest
Avatar billede kirus Praktikant
01. juli 2003 - 16:48 #13
dumt spørgsmål:
Har du installeret AGP Driver, Chipsat driver og andet godt fra Soltek?
Er directx installeret korrekt ?
Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 17:30 #14
jep kirus! og det er også med i Windows update!
Desuden kan jeg overhoved ikke se noget dumt i mit spørgsmål! Men det kan man jeg sagtens sige, når det ikke er en selv, der har problemet! Og hvis det er så dumt, må det da også være en nem måde for dig, at score 150 points......
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juli 2003 - 17:33 #15
paaskeland>>Der tror jeg du mistolker Kirus.
Han mener at det han spørger om er et dumt spørgsmål, men at det er nødt til at blive stillet.*S*
Jeg tror også det er dit grafikkort.
Har du mulighed for at installere ældre drivere til det?
Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 17:54 #16
fromsej: Det har jeg prøvet! som jeg skriver har jeg også prøvet med de drivere der følger med grafikkortet, men igen så virker det ikke!
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 19:03 #17
hmm ligemeget hvad du siger så tror jeg kortet er defekt!
Avatar billede paaskeland Nybegynder
01. juli 2003 - 19:16 #18
Jeg nægter simpelhen, at tror på, at det er grafikkortet, der er defekt! For hvorfor virkede det så før jeg geninstalleret?
Avatar billede kirus Praktikant
01. juli 2003 - 20:52 #19
Det sagde du ikke noget om at problemet ikke var da før geninstallationen ... sådan noget er værd at vide før du rakker ned på vores svar.

vi prøver kun at hjælpe med de informationer du giver os.

Til gengæld vil jeg anbefale at resete BIOSen engang.

Har du lavet Hardware ændriger på det sidste ?

Desuden. Windows Update giver aldrig det bedste driver... men kun dem som de selv har testet.

Hent den nyeste driver fra www.nvidia.com
Og check om du har DirectX 9.0a på maskinen.
Desuden om chipset og AGP driverne fra www.soltek.tw.com er up to date.

Husk endeligt at installere chipset og AGP driver før du installerer Grafikkortet selv.

Hvilke programmer har du installeret før du harinstalleret Grafikkortet? ( det kan forekomme at du installerer et eller andet før det ... det plejer man ikke .. men man kan aldrig vide )
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 20:54 #20
Hopper fra denne tråd fro gider ikke høre på det rakken ned at vores forslag! Ligemeget hvad man siger til dig tror du jo åbenbart ikke på det er rigtigt.

Held og lykke med projektet

Lrd
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 20:57 #21
hehe ønske ham held og lykke:O)
Avatar billede paaskeland Nybegynder
02. juli 2003 - 17:35 #22
Jeg har nu fået det til at virke! Og jeg har nærlæst mit spørgsmål og jeres svar, derfor vil jeg gerne:

Sige undskyld til Kirus! Jeg var ikke helt i mit es i går, og har misforstået det første du skrev, som fromsej også kom ind på. Her udover syntes jeg det flot, at du gider give mig flere gode råd, efter jeg havde svaret dig tilbage, på en ikke så flink måde! Undskyld.

Lrd > Jeg Troede ikke på, og det viste sig også ikke være problemet, at det var mit grafikkort der var stået af. Ellers tak for hjælpen!

Jeg kan fortælle jer, at problemet blev løsningen lå i at opdatere BIOS’en med den nyeste version, og at det hele køre som det skal nu!

Da der er igen af jer, der har ligget et svar. Vil jeg gerne bede lrd og Kirus om begge at ligge et svar, så pointene kan blive delt ud mellem jer. Da I begge har gjort en god indsats for at hjælpe mig!
Avatar billede lrd Nybegynder
02. juli 2003 - 17:40 #23
svar
Avatar billede kirus Praktikant
03. juli 2003 - 11:13 #24
endnu et svar. :)

( btw. Det med at opdatere BIOS'en ville jeg have forslået ved næste forsøg :o) )
Avatar billede paaskeland Nybegynder
03. juli 2003 - 19:43 #25
Jeg tvivler ikke et øjeblik på dig kirus :P
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juli 2003 - 19:46 #26
Godt du fik det til at virke, og godt at diverse misforståelser blev ryddet af vejen.*S*