Avatar billede muggemand Nybegynder
02. juli 2003 - 17:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fra Win2k til WinXp Pro.

Jeg vil installeret winXp på min maskine, men har før haft problemer med jeg ikke kunne se min harddiske når jeg gjore dette.

Hvad kan jeg gøre så jeg er sikker på at jeg kan se hvad der på min diske efter jeg har installere winXp ???
Avatar billede lrd Nybegynder
02. juli 2003 - 17:24 #1
Avatar billede muggemand Nybegynder
02. juli 2003 - 17:39 #2
Det var ikke det jeg mente. Det jeg mente var at når jeg installere WinXp kan jeg ikke se noget på mine harddiske. Hvilken instillinger er det jeg skal ændre for at kunne se hvad der ligge på mine harddiske i Xp.
Avatar billede lrd Nybegynder
02. juli 2003 - 17:41 #3
sorry misforstod så
Avatar billede muggemand Nybegynder
02. juli 2003 - 17:42 #4
bare i orden :)
Avatar billede tatsudoshi Nybegynder
02. juli 2003 - 19:22 #5
Jeg vil på det kraftigste anbefale at du beholder dit win2K. Jeg har nu kørt XP i godt 1 år og er lige gået tilbage til win2K med stor fornøjelse. winXP er og bliver ikke andet end en win98 udbyggelse og dermed følger også en masse bugs. Win2K 4evah =D
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
03. juli 2003 - 09:27 #6
Jeg må melde mig fuldstændig enig med tatsudoshi. Win2K er i overvejende grad bedre end XP.

Men hvis du virkelig *vil* indstallere XP :) så bør du indsætte cd'en imens Win2K kører, og vælge opgradering.
Avatar billede ganz Nybegynder
11. juli 2003 - 20:50 #7
Hej. Jeg ville bare lige sige at jeg har kørt Windows XP Pro. siden den blev lanceret, og jeg har ikke oplevet nogle bugs. Jeg vil vove at påstå at den kører hamrende stabilt !.

Windows XP er ikke en win98 udbyggelse, men en Windows2000 udbyggelse, hvor resultatet er et dynamsik brugerinterface, en masse nye fede features. bedre driver understøttelse o.s.v.

Den er måske mere tørstig hvad angår RAM, min. 256 mb. for mit vedkommende.

Vedr. problemer med at se harddisk(ene), må jeg spørge hvilket bundkort du har, da det kan være den indbyggede harddisk controller, som NT Bootloader "ikke kender" under installation WinXP. Jeg har oplevet det samme med et ASUS A7V bundkort med indbygget Promise ATA100 controller.

Isåfald at dette er problemet, skal du finde en driver til controlleren på producenten's hjemmeside og pakke den ud på en diskette. Grunden til dette er at NT Bootloader (som bruges af WinNT/2000/XP/Server til at boote) kun kan pege på A-drevet ved trykke på F6 når PC´en begynder at boote med f.eks. Windows XP CD´en.

Inden for et par minutter vil NT Bootloader så bede dig om at indsætte disketten med "additional drivers", hvorefter den rigtige driver vil blive indlæst.

Derefter skulle du gerne kunne se dine diske !.
Avatar billede ganz Nybegynder
11. juli 2003 - 20:56 #8
Rettelse: WindowsNT/2000/XP/Server bruger kun NT Bootloader i.forb. med boot fra CD !