Avatar billede 2kbo Nybegynder
03. juli 2003 - 01:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sapphire 9600 Pro - Ultra-Extreme mærkeligt

Jeg har lige købt et nyt grafikkort (Som det fremgår af titlen, et Sapphire 9600 Pro).

1) Så jeg pillede mit gamele grafikkort ud (GeForce 2 MX - Og drverne er selvfølgelig blevet slettet), og satte mit nye i. Ok min computer starter fint op og kommer ind i windows (XP), jeg installere så driverne, og efter et stykke tid kommmer der en masse lodrette streger der bevæger sig på skærmen, jeg slukkede computeren og pillede lidt ved VGA stikket, og startede pc'en igen, alt virkede fint. Med undtagelse af spillet Half-Life (+ mods), mine controls blive automatisk ændret (noget jeg aldrig har oplevet før), så det bliver umugligt at styre.

2) Og endnu mere mærkeligt, mit gamle grafikkort er mere stabilt, forstået på den måde, hakker så hakker det, fint så er det fint, osv. men men nu så kan jeg ikke altid regne med det, nogle gange køre et spil flydende andre gange hakker det totalt.

3) Og sidste spørgsmål hvordan kan det værre at jeg ikke kan gennemføre et benchmark af mit grafikkort, uden at programmet ænden crasher eller der kommer en blå skærm (uden tekst).
Avatar billede .be Nybegynder
03. juli 2003 - 02:31 #1
Understøtter dit bundkort 8x AGP?
Avatar billede .be Nybegynder
03. juli 2003 - 02:33 #2
Hmm, nu hvor jeg ser understøtter faktisk også 4x..

prøv evt. at opdate din BIOS
Avatar billede .be Nybegynder
03. juli 2003 - 02:36 #3
Har du også ændret sådan dit gfx køre 128 MB i BIOS?
Avatar billede 2kbo Nybegynder
03. juli 2003 - 11:09 #4
Mit bundkort understøtter 4x agp, grafikkortter understøtter 4x og 8x agb.
Jeg har ændret AGP Aparture(kan ikke huske hvordan det staves) til 128 MB.

Jeg vil da lige prøve at opdatere min BIOS
Avatar billede kirus Praktikant
03. juli 2003 - 11:20 #5
AGP 128 i BIOSen er ikke nødvendigt godt og er høst sandsynligt ikke med til at løse problemet.
Muligvis er den sættet for højt, sæt den til 64 MB igen.

Hvordan har kortet det?
Bliver den for varmt?
har blæsern plads nok.
Har du brugt "Detonator Destroyer" til at fjerne NVidia's driver?
Hvilkeprogramer har du kørende i baggrunden?
Avatar billede 2kbo Nybegynder
03. juli 2003 - 11:40 #6
1) Havde også problemer med 64MB.
2) Tror ikke der bliver for varmt da jeg ikke lige har fået kabinettet samlet igen.
3) Der er vil omring 7-8 cm ned til mit netkort, så det er vel rigeligt.
4) Nej jeg brugte Nasty File Remover, siden Detonator Destroyer ikke understøtter XP.
4) Norton AV of FW, Messenger, DU Meter, Disk Moniter(Fulgte med bundkortet), MB Probe, PGP, WinZIP(Beta9 - Tester det)

Hvordan opdatere jeg BIOS? Ved at lave en start diskette, og genstarte computeren, sætter en ny diskette i med BIOS opdateringen på og opdatere?
Avatar billede kirus Praktikant
04. juli 2003 - 10:44 #7
En Bios opdatering skal du hente fra Mainboard producentens hjemmeside.
Der er for det meste 2 programmer som skal lægges ind på en diskette, og efter en opstart i det almindelige Bootdisk dos, kan man så installere sit bios efter producentens anvisninger ( som , som regl står ved siden af downloadet :o) )

I øvrigt, Norton AV og FW kunne være årsagen, prøv at de-installere grafikdriverne. Reboot, og geninstallere driverne uden at Norton kan blande sig i filerne.

Hvis det heller ikke gøre trikket, så skal du muligvis tjekke grafikkortet om den er fejlfrit, dvs sætte den i en anden Computer. :)
Avatar billede 2kbo Nybegynder
04. juli 2003 - 16:34 #8
Jeg takker alle for deres forslag, men jeg manglede hotfixen til Catalyst 3.5 driverne. Efter jeg installerede dem gik det hele som smurt.

UT2K3: 15-20 FPS (med alt slået til + 6x AA og 16x AF)