Avatar billede ra__mus Nybegynder
04. juli 2003 - 19:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

springe til anden side vha. if sætning

Jeg vil gerne at man i en if sætning kan springe til en anden side hvis det er står efter if er opfyldt. Hvad skriver man

if (isset($HTTP_SESSION_VARS['valid_user']))
  {
      spring til en anden side......

  }
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. juli 2003 - 19:35 #1
if (isset($HTTP_SESSION_VARS['valid_user']))
  {
      header("Location:side.php");
  }
Avatar billede .stx Nybegynder
04. juli 2003 - 19:45 #2
if (isset($HTTP_SESSION_VARS['valid_user']))
  {
      ?><SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>location.href="siden.php";</SCRIPT><?
  }

Denne kan bruges hvis du har loaded html inden du vil køre en header...

.sTX
Avatar billede ra__mus Nybegynder
04. juli 2003 - 19:47 #3
kommer med denne fejl :

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\apache\apache\htdocs\registrering\loginform.php:26) in c:\apache\apache\htdocs\registrering\loginform.php on line 29
Avatar billede ra__mus Nybegynder
04. juli 2003 - 19:48 #4
.stx  vel ikke når jeg bruger PHP ??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. juli 2003 - 19:49 #5
det er fordi der er genereret output indeh header sendes, prøv at lægge det allerførst i din fil
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. juli 2003 - 19:50 #6
eller start dit script med
<?
ob_start();
?>

og slut af med
<?
ob_end_flush();
?>
Avatar billede ra__mus Nybegynder
04. juli 2003 - 19:52 #7
hvad betyder det sidste der ??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. juli 2003 - 19:53 #8
det er en måde at omgå headers sent, med det der kaldes output buffering
www.php.net/header
Avatar billede .stx Nybegynder
04. juli 2003 - 19:55 #9
ra__mus det svare bare til at du bruger et alm. javascript, i dette tilfælde udskrevet med php. Jeg tror at det virker et par milisekunder langsommere end php's header(location:xxx) ellers ingen forskel. Jeg bruger det altid selv, netop fordi du ikke må have skrevet noget html inden du køre en header.

.sTX
Avatar billede ra__mus Nybegynder
04. juli 2003 - 20:02 #10
virker fint :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. juli 2003 - 20:02 #11
takker for point :-)
Avatar billede ra__mus Nybegynder
04. juli 2003 - 20:14 #12
hvad sker der så når man umiddelbart efter via et link klikker sig tilbage på den side hvor man lavede headeren ??

I mit tilfælde kan jeg ikke komme tilbage ??