Avatar billede aslan Nybegynder
07. juli 2003 - 21:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente data ned fra db via MIDlet?

Hvis jeg skulle hente data ned fra en mysql database, som jeg har kørende via en MIDlet, hvordan ville det så være smartest at gøre det? Eller skulle jeg måske bruge WAP istedet for MIDlet? Jeg vil gerne opdater en applikation jeg har kørende på min bærebar via en mobil tlf....
Avatar billede disky Nybegynder
07. juli 2003 - 21:39 #1
øh hvad mener du ?

Vil du gerne havde en database til at levere data til en midlet ?

hvis dette er tilfældet, så skulle du lave f.eks. en servlet som henter data fra databasen til dig, og pakker det sammen i et af dig defineret format og sender det til din midlet.

Det er umiddelbart den måde jeg har haft bedst succes med.
Avatar billede aslan Nybegynder
07. juli 2003 - 21:46 #2
Nu understøtter min webserver ikke servlets, men php. Kan det bruges og kan du være mere konkret?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2003 - 22:19 #3
Hvis midlet'en henter data over HTTP så er midlet'en ligeglad med om
det er JSP/servlet eller PHP eller ASP eller noget hel fjerde der
genererer HTML'en.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2003 - 22:23 #4
Hvis din database indeholder f.eks.:

t1
--

f1  f2
1    a
2    bb
3    ccc

så laver du en t1.php som når man kalder med:
  http://server/t1.php?f1=2
returnerer en enkelt line med:
bb

Så kan midlet'en sende en request og parse respons'en.

Der er mange variationer.

Og det ved disky sikkert meget mere om.
Avatar billede disky Nybegynder
08. juli 2003 - 07:12 #5
Du kan bruge php,asp,coldfusion du kan bruge lige det server side sprog du har lyst til at anvende.

Du laver noget programmering som snakker med din database, og ud fra det input du sender til den, og den returnerer så noget data til dig igen.
Avatar billede aslan Nybegynder
09. juli 2003 - 18:45 #6
Disky du bliver nød til at forklare mig mere detaljeret hvis jeg skal kunne lave det her....
Avatar billede jensbo Nybegynder
09. juli 2003 - 21:45 #7
Du har mange STORE spm i et.  Det du ønsker er gøre er ikke noget som du LIGE gør.  Hvis du vil ha det i detaljer foreslår jeg du prøver at læse lidt på www.java.sun.com hjemme side under J2ME.  Der står MANGE gode ting omkring det emne.
Avatar billede aslan Nybegynder
16. august 2003 - 23:05 #8
.
Avatar billede jensbo Nybegynder
17. august 2003 - 01:05 #9
Jeg har noget kode som kan det du ønsker men jeg gider ikke at gi dig det så......  Køb en bog eller noget...............
Avatar billede aslan Nybegynder
17. august 2003 - 03:00 #10
LOL.... hvor gammel var det du var?