Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 14:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

response.sendredirect problem

jeg har et problem med response.sendredirect..
Problemet består i at jeg i min bønne laver et response.sendredirect til en anden jsp side, men det der sker er at den side jeg ville til kommer bare nedenunder den side jeg kom fra, altså 2 jsp sider i browseren på en gang.. Mystisk.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2003 - 14:30 #1
Det lyder mystisk.

Har du mulighed for at poste lidt forsimplet kode der kan
recreate problemet ?
Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 14:44 #2
jeg kan prøve, det er ikke min kode som laver redirect, det er bygget op på omkring et slags dotnet framework.. som generere jsp siden..

men siden ser således ud..
<%@page errorPage="TimeReg3Error.jsp" import="java.io.*" import="java.sql.*" import="java.text.*" import="java.util.*"%>
<%@page import="timereg3.beans.*" %>
<%@page import="timereg3.system.*" %>
<%@ include file="HeaderInclude.jsp" %>
<%@ page isThreadSafe="false" %>
<jsp:useBean id="webpage" class="timereg3.beans.SpecialPostBean2" scope="session" />
<jsp:useBean id="timesheet" class="timereg3.beans.TimesheetBean" scope="session" />
<jsp:useBean id="timelogger" class="timereg3.system.TRTimeLogger" scope="session" />
<%
    response.setBufferSize(500000); //dette har jeg sat ind

    webpage.setExternalData(credentials, dbfacade, timesheet);
    webpage.onPageLoad(response, request);
%>

men det giver ikke meget mening kaldet i bønnen:

if (buttonAction.equals("timesheet"))
{
  int numberOfChanges = inputTable.getNumberOfChanges();
  if (numberOfChanges > 0)
  {
    scriptTag.enable(url_timesheet);
  }
  else
  {
    try
    {
    response.sendRedirect(url_timesheet);
    response.flushBuffer();

    }
    catch (Exception e)
    {
      System.err.println(e);
    }

Jeg tror sku ikke det er til meget hjælp.. sorry
Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 14:45 #3
url_timesheet = "Timesheet.jsp"
Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 14:56 #4
men når jeg så trykker f5 så er det helt iorden.... ville bare gerne undgå manuelt at refreshe siden.
Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 15:06 #5
url'en er også rigtig i browseren !!! det er vildt mystisk
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2003 - 15:22 #6
Enig.
Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 15:46 #7
Hvordan tømmer / nulstiller bufferen ??
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2003 - 15:54 #8
Det der er mystisk er at mekanikken i sendRedirect er følgende:

browseren requester side1.jsp
serveren kører side1.jsp
side1.jsp redirecter til side2.jsp
serveren siger til browseren at den skal requeste side2.jsp
browseren requester side2.jsp
Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 15:58 #9
en redirect burde også tømme bufferen først, ikke ??? har prøvet med response.resetBuffer(); kan sagtens compilere, men tomcat'en kender ikke metoden når jeg afvikler programmet..
java.lang.NoSuchMethodError
    at timereg3.beans.SpecialPostBean2.onRoundTrip(SpecialPostBean2.java:101)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2003 - 16:07 #10
1)  Det burde ikke gøre nogen forskel at resette bufferen, fordi som jeg
    forklarede ovenfor så skal næste side (side2.jsp ovenfor) hentes i en helt
    separat request.

2)  resetBuffer er ny i Servlet 2.3 specifikationen, så mit gæt er at
    dit development environment er J2EE 1.3 compliant (=indeholder Servlet 2.3)
    mens dit deployment environment kun er J2EE 1.2 compliant (=indeholder
    Servlet 2.2)

Lad mig gætte: WebSphere 4 ?
Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 16:11 #11
nej tomcat, men du har sikkert ret, er ikke helt fortrolig med tingene
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2003 - 16:17 #12
Tomcat ?

Version 3.et-eller-andet ??

(version 4.x understøtter Servlet 2.3)
Avatar billede t_mons Nybegynder
08. juli 2003 - 16:21 #13
version 3.2.1 - hmmm - jeg har ikke en anelse, hvad jeg skal gøre, så jeg må nok lukke spørgsmålet.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2003 - 16:27 #14
Jeg er ihvertfald blank.

Men prøv da og lad det stå åben til imorgen.
Avatar billede disky Nybegynder
08. juli 2003 - 20:51 #15
Tomcat V3.x er kendt for at indeholde mange fejl.

Skift til Tomcat V4.x
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2003 - 17:56 #16
Tid at lukke ?

Og et svar hvis du skulle synes at nogle af mine kommentarer har været noget værd.
Avatar billede t_mons Nybegynder
07. august 2003 - 12:54 #17
jeg lukker !!!!