Avatar billede willi Nybegynder
13. juli 2003 - 23:01 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Program til arbejdet med stamtræ.

Jeg "faldt over" noget familie på nettet en dag. Deres (vores) stamtræ laves i forbindelse med http://www.familysearch.org/Eng/Redirects/RedirectCount.asp?page=http://www.lds.org.
Det er naturligvis fint nok når man er troende.
På den anden side kunne jeg godt bruge et program der er godt at arbejde med og uden forbindelse af nogen art til religiøse og/eller politiske organisationer.
Er der nogen der har erfaringer med programmer der er rigtigt gode og som er free ware og helst java med kildekode (Open Source).
For ikke spilde point ;)
Hvilket Open Source program er godt til slægtsforskning som er uafhængig af religiøse/politiske interesser?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. juli 2003 - 23:14 #1
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. juli 2003 - 23:16 #2
Avatar billede miss-g Seniormester
13. juli 2003 - 23:20 #3
Så på posthuset - at man kan købe en cd-rom og hæfte med slægtsforskning. Kan ikke lige huske hvad det kostede...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. juli 2003 - 23:23 #4
Avatar billede willi Nybegynder
13. juli 2003 - 23:26 #5
I teksten ovenover nævner jeg noget med java og open source.
Lige så I er opmærksom på at et svar der indeholder det vil foretrækkes.
JEg kender de fleste programmer
i linker til
Avatar billede willi Nybegynder
15. juli 2003 - 10:11 #6
Svar
Avatar billede willi Nybegynder
15. juli 2003 - 10:11 #7
Svar
Avatar billede willi Nybegynder
15. juli 2003 - 10:14 #8
Der er ikke rigtig kommet noget. Så jeg lukker.
Free ware er gratis programmer og ikke blot baberede udgaver af eksisterende ;)
Håber det er ok at dele pointene.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. juli 2003 - 12:15 #9
takker for point :-)
Avatar billede muldgaard Juniormester
22. juli 2003 - 10:56 #10
Ifølge hardcore slægstforskere er det eneste "rigtige" program Famili Tree Maker. Det findes også i en dansk version. Titta här:

http://www.sitecenter.dk/bkb_trading