Avatar billede tst_tst Nybegynder
19. juli 2003 - 08:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder ud i PL/SQL

Skal igang med PL/SQL og har derfor været herinde og låne lidt. Har indtil videre stykket nedenstående kode sammen, men det virker ikke helt! Får denne fejl: "Advarsel: Procedure er oprettet med kompileringsfejl." Hvad skal jeg ændre??? Har oprette begge tables.

create or replace procedure zip
      zipno zipcodes.zip%type;
      ccity zipcodes.city%type;
      status boolean;
  begin
      zipno := 54444;
      zip(zipno, ccity, status);
      if (status) then
      dbms_output.put_line(zipno ||' '|| ccity);
      else
      dbms_output.put_line('Den angivet zipcode ' || zipno || ' findes ikke ');

  end if;

  end;
  /
Avatar billede lap Nybegynder
19. juli 2003 - 09:39 #1
zipno := 54444;
-->zip(zipno, ccity, status);
if (status) then

Hvad er formålet med denne linie - kald af sig selv?
Avatar billede tst_tst Nybegynder
20. juli 2003 - 23:19 #2
Som sagt så er jeg lige startet på dette...men jo, den linie du ref. til, den er overflødig. Men hvad med kompileringsfejlen. Har du et bud på den???
Avatar billede pgroen Nybegynder
21. juli 2003 - 06:47 #3
Du kan se hvad fejlen går ud på, hvis du skriver 'SHOW ERRORS'...

I dette tilfælde er problemet, at du har glemt et 'IS' :

'create or replace procedure zip IS'
Avatar billede tintin12 Nybegynder
27. juli 2003 - 13:15 #4
lap: den linie du henviser til kunne jo være rigtg da oracle understøtter overloading af procedurer, som man ser er den procedure som tst_tst vil oprette jo uden parametre. Kaldet til den overloaded zip indeholder så en inputparameter og to output parametre (ccity og status)

/Thomas