Avatar billede dytti Novice
23. juli 2003 - 00:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

manglende emei nummer

Jeg er blevet bedt om at unlocke en Nokia 3510.

Når jeg taster *#06# for at se emei nummeret,
står der: Serienummer: ???????????????EEEE.

Betyder det at fonen er stjålet, eller har nogen fumlet
gevaldigt med et flasherkabel?
Avatar billede disky Nybegynder
23. juli 2003 - 06:58 #1
Umiddelbart vil jeg sige ingen af delene, men der er vist ingen tvivl om din telefon er tiltet fuldstændigt.

EMEI nummeret er låst til telefonen, og vil i tilfældet af spærring pga. tyveri bliver spærret i GSM systemmet men telefon kan stadigvæk fortælle hvad det er, og jeg mener slet ikke du kan ændre det heller ikke med et flash kabel.

Men hvordan kan det være du ikke engang selv ved om den er stjålet, har du købt den brugt, vil jeg mene sælgeren har snydt dig. :-(
Avatar billede dytti Novice
23. juli 2003 - 11:38 #2
Det er heldigvis ikke min fon.
Gut1 har købt den brugt af gut2.
Gut1 prøver nu at tænde fonen, men får denne besked:
"Telefonbegrænsning er slået til" Der er nu mulighed for at vælge "Fortryd", der kan man så taste en kode (som han ikke kender - Det er ikke 12345) og fonen går så ud.

Med tanke på at jeg ikke har et kabel til denne model, tænker jeg så på noget remoteunlock og tatster så *#06# for at få emeinummeret, også har vi balladen
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2003 - 20:49 #3
Det er sandsynligvis Puk2 koden der skal bruges der - dennne skal udleveres af gut2. ellers er der mangler ved købet og gut1 har ret til at lade handlen gå tilbage
Avatar billede dytti Novice
24. juli 2003 - 10:06 #4
Tak for svar. Jeg tror jeg lukker spørgsmålet, og fortæller gut1 at han er blevet snydt.
Jeg tvivler på at han har fået en puk2 kode :-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2003 - 20:28 #5
OK - det er tilladt at bede folk om et svar :)