Avatar billede nlunn Nybegynder
31. august 1999 - 11:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor aktiveres global.asa flere gange

Jeg har i global asa i Session_OnStart noget kode, der skal finde oplysninger om folks computere, browsere m.m., det hele bliver så lagt ned i en database.
Dette bliver aktiveret fra 1 til tre gange pr session.
Jeg har på fornemmelsen at det er fordi min side er delt op i 2 frames. Men hvad kan jeg gøre, så den holder op med at tælle mere end en gang?
Avatar billede pingo Nybegynder
31. august 1999 - 11:25 #1
Det har formentligt ikke noget med frames at gøre - måske fordi session'en expirer..

Denne "expirary" er normalt på 20 min - men du kan sætte den inde i IIS'en - er du fx. kommet til at sætte den til 2 min - så expirer sesssion'en jo ret tit - og der bliver sat en ny!
Avatar billede nlunn Nybegynder
31. august 1999 - 13:03 #2
nej - det er ikke det der er problemet, det ville jeg nemt kunne løse - pt så står session.timeout til 30.
Men jeg kan se i databasen, at den er blevet opdateret 1-3 gange i samme sekund fra samme bruger, derfor må det have noget at gøre med, hvor mange gange global.asa initieres, og det hænger sandsynligvis sammen med mine frames.
Jeg kan også lave et opslag i databasen om der lige har været en updatering fra den pågældende bruger, men det er slet ikke optimalt.
Avatar billede pingo Nybegynder
31. august 1999 - 13:05 #3
Kan det være fordi din global.asa ligger flere steder..

har du fx. 3 mapper - der alle har det stående - og global asa ligger i dem alle...så bliver de alle 3 jo også kørt...?
Avatar billede nlunn Nybegynder
31. august 1999 - 13:09 #4
Nej - det hele ligger i det samme vituelle directory
Avatar billede nlunn Nybegynder
31. august 1999 - 13:15 #5
min teori er at global.asa bliver kørt så langsomt (jeg har et DNS opslag), at brugeren når at modtage mit frameset og kalde den ene eller begge frames, før global.asa bliver kørt færdig. Det vil så betyde at flere global.asa bliver initieret.

Jeg har ikke den fjerneste anelse, hvad man kan gøre ved det?
Kan man bruge response.buffer = true i global.asa, det skulle jo betyde at intet bliver sendt tilbage til brugeren før scriptet er kørt færdigt?

Avatar billede s Nybegynder
01. september 1999 - 18:51 #6
Prøv at bruge "Application.lock" og "Application.unlock" i starten og i slutningen af "Session_OnStart". Så skulle din application blive låst mens du køre global.asa
Avatar billede nlunn Nybegynder
28. juli 2000 - 19:03 #7
s - det brugte jeg også, men siden er taget ned siden. Jeg accepterer alligevel, for at afslutte spørgsmålet.