Avatar billede dah Nybegynder
31. juli 2003 - 12:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dual channel ?

Hep Hey

jeg har et lille spørgsmål, hvis man nu skal have dual channel ram, kan man så bruge 2 ram blokke sammetyp osv, eller skal man bruge dem som hedder dual channel??

På forhånd tak.
Avatar billede omen Nybegynder
31. juli 2003 - 13:12 #1
Hvis du har Dual Channel, og du har to ram-blokke af samme mængde ram, kører de dobbelt så hurtigt!
Avatar billede chalde Seniormester
31. juli 2003 - 13:52 #2
omen -> rettelse... de har dobbelt så stor båndbredde.
ex:
PC3200 DDR400 200MHz 64 bit 3,2GB/s
PC3200 DDR400 Dual 200MHz 2 x 64 bit 6,4GB/s
de kører stadig samme hastighed.
Avatar billede dah Nybegynder
31. juli 2003 - 14:10 #3
ok, takker for det, skriv lige svar begge to så får i point
Avatar billede krusell Nybegynder
31. juli 2003 - 14:26 #4
For lige at svare på det, du egenligt spørger om.

Du skal bruge 2 blokke, der er så ens som muligt.
Minimum er samme størrelse (f.x. 2 stk. 256 mb), samme hastighed (f.x. 2 stk. PC3200) og samme ns (f.x. 2 stk. 5,4 ns)

Men jo mere ens de er, jo bedre. Så altid samme mærke med de samme specifikationer og, hvis du har råd, så vælg de pakker der er specielt lavet til Dual-motherboards. De er specielt udvalgt, til at fungere sammen og ens. Derfor den en, en del, højere pris.
Avatar billede dah Nybegynder
31. juli 2003 - 14:57 #5
ok det var et svar jeg kunne bruge til lidt mere, læg lige et svar. og Takker :D
Avatar billede omen Nybegynder
31. juli 2003 - 20:23 #6
chalde: Takker, så blev jeg det klogere :)
Avatar billede krusell Nybegynder
31. juli 2003 - 20:50 #7
Det var så lidt.

Jeg ville personligt ikke bruge penge på Dual-pakkerne, medmindre du skal OC.
Bae husk at holde dig til to ens blokke, så skulle det virke fint nok.
Held og lykke med det.

krusell
Avatar billede dah Nybegynder
31. juli 2003 - 21:45 #8
takker og tak for hjælpen :D