Avatar billede mason Nybegynder
01. august 2003 - 14:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formmail via PHP

Jeg har tidligere postet denne under "html" men ikke fundet mit svar, så nu prøver jeg her, da det også tildels har PHP relevans.

Jeg har lavet en formmail ved hjælp af php.
I min html kode har jeg følgende linie:
<input type="hidden" name="Sort"
value="order:katalog,navn,adresse,postnr,by,land,email,tlf,kommen
tarer">

Som jeg gerne ville have til at bestemme rækkefølgen på
indtastede oplysninger, når jeg modtager mailen.

Men denne kode virker ikke i denne sammenhæng.
Jeg er virkelig på bar bund - Hvad kan jeg gøre?
Kan nogen hjælpe?
Brinck
Avatar billede .stx Nybegynder
01. august 2003 - 14:25 #1
når du skriver "order:katalog,navn,adresse,postnr,by,land,email,tlf,kommen
tarer" er det så meningen at man skal skrive fx 025:01,.sTX,programmerings vej 10,7854,Phpby osv...?

.sTX
Avatar billede mason Nybegynder
01. august 2003 - 14:30 #2
Øøøøh jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener.

Jeg modtager informationerne i en kludret rækkefølge fordi den tager hvad der er indtastet i felterne placeret vandret hen i tabellen de ligger i. Jeg vil gerne have den til at tage felterne nedad (lodret).
Med andre ord, selv bestemme rækkefølgen, så jeg kan få den mest logiske
Fx:
navn
adresse
by
osv.
Avatar billede .stx Nybegynder
01. august 2003 - 14:31 #3
ups, type=hidden jeg forstår ikke helt hvad det er du vil, kan du ikke vise lidt mere script?

.sTX
Avatar billede mason Nybegynder
01. august 2003 - 14:37 #4
Indtastningsfelterne er placeret således i en tabel:

1 katalog
2 navn          6 land
3 adresse        7 tlf        10 kommentarer
4 postnr        8 fax
5 by            9 email

Når jeg så modtager disse informationer i en mail, ser rækkefølgen sådan her ud: 1, 2, 6, 3, 7, 10, 4, 8, 5, 9

Fordi den "læser henad i tabellen. Giver dette mening?
Avatar billede mason Nybegynder
01. august 2003 - 14:40 #5
Min HTML ser sådan her ud:

<form name="formcheck" FORM action="/formmail/formmail.php" method="post" onSubmit="return formCheck(this);">
<p>
<input type="hidden" name="recipient" value="navn@navn.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Kommentarer">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.navn.dk/tak.htm" "target=mainframe">
<input type="hidden" name="Sort" value="order:katalog,navn,adresse,postnr,by,land,email,tlf,kommentarer">
<input type="hidden" name="env_report" value="REMOTE_HOST, HTTP_USER_AGENT, REMOTE_ADDR">

Kan det hjælpe...?
Avatar billede .stx Nybegynder
01. august 2003 - 14:49 #6
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, medmindre at du kan ændre i selve formmail/formmail.php scriptet, hvilket du nok ikke kan.

.sTX
Avatar billede mason Nybegynder
01. august 2003 - 14:54 #7
Hvis jeg sender min fil formmail.php til dig, kan du så gøre det?
Jeg giver gerne en ordentlig portion point :-)
(jeg kan nemlig desværre ikke php selv)
Avatar billede mason Nybegynder
01. august 2003 - 15:03 #8
Øv, jeg bliver nødt til at gå nu, er online senere igen i aften.

Jeg ved det er lidt flabet, men jeg ligger min php fil her:
http://www.ciceromediedesign.dk/php filen.zip

i tilfælde af at du skulle have mulighed for at hjælpe.
Jeg ved det blot er et sats i blinde, men jeg er vikelig i nød efter en løsning.

Mvh Gitte
Avatar billede mason Nybegynder
01. august 2003 - 15:05 #9
Avatar billede .stx Nybegynder
01. august 2003 - 15:07 #10
ville jeg gerne hvis altså jeg kunne hente filen :)

.sTX
Avatar billede .stx Nybegynder
01. august 2003 - 15:07 #11
er hentet!

.sTX
Avatar billede repsac Nybegynder
01. august 2003 - 18:24 #12
må vi få lov at se bare et par linjer der har relevans -- altså linjer der vedrører "ting" hvorpå mail() (eller anden funktion) bliver anvendt?
Avatar billede mason Nybegynder
01. august 2003 - 19:48 #13
Hej igen.

Her er en samlet mappe med både html filen hvor kontaktformularen ligger i, samt PHP filen:
http://www.ciceromediedesign.dk/kontakt.zip

Så vil jeg ligge mig ned på mine ydmyge knæ og vente. Vente spændt.....
Avatar billede mason Nybegynder
04. august 2003 - 16:20 #14
Problemet er løst! Tak til alle!
Avatar billede mason Nybegynder
03. februar 2004 - 14:57 #15
.