Avatar billede webben Nybegynder
02. august 2003 - 13:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udskriv Javascript i asp?

Hej

Jeg har en javascript function. Inde i den vil jeg gerne udarbejde noget asp. Hvordan kan jeg gøre sådan at jeg udskriver javascript variablen 1 til en asp variable...

Jeg har prøvet mig lidt frem, dog uden held... nogle forslag?

Functionen ser således ud:

function her(1,2) {
'her skal være asp
}
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
02. august 2003 - 13:53 #1
Magik har skrevet om det problem her:
http://www.magik.dk/vis_artikel.asp?id=4

Uddrag:
De fleste kender vist det problem det kan være, hvis man har brug for at benytte en variabel fra JavaScript i ASP. Denne artikel viser et eksempel på hvordan det kan gøres på en måde, der generer de besøgende mindst muligt.

Da man ikke direkte kan tilgå JavaScript-variable i ASP, må man lave nogle "tricks" for at få variablene overført på en måde, så de er så transparente for brugeren som overhovedet muligt.

Først gemmer vi den information vi skal bruge i nogle JavaScript variable.
Avatar billede webben Nybegynder
05. november 2003 - 13:22 #2
var desværre ikke det jeg skulle bruge... lukker derfor