Avatar billede 1912 Nybegynder
06. august 2003 - 15:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved opstart, efter instalation

Hej

Når jeg åbner computeren har den en fejlmeddelelse :

D:\
This device is not ready

Herefter

Desktop
Could not load or run `D:\` specified in the registry. Make sure the file exist on your computer or remove the referance to it in the registry

Fejlen er opstået efter jeg har instaleret programmerne.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2003 - 15:29 #1
Har du overhovedt et D drev på din PC ?
Avatar billede kim Nybegynder
06. august 2003 - 15:32 #2
Det er fordi den leder efter cd-romen du skal sætte den i igen og genstarte så holder den op
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 15:44 #3
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. august 2003 - 17:13 #4
Download denne utility
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Den vil gøre dig i stand til at se hvad der starter automatisk sammen med windows, samt at kontrollere hvad der skal starte eller ej. Kig efter referancer til d: drevet og deaktiver det pågældende program.
Avatar billede 1912 Nybegynder
08. august 2003 - 09:45 #5
Hej

Har downloadet utility, instaleret - og genstartet.

Hvad så ???, programmet viser mig ikke nogle fejlmeldinger !!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2003 - 09:52 #6
Det var da heller ikke meningen den skulle det. Du skal køre programmet og manuelt bestemme hvad der må starte næste gang windows starter. Såvidt jeg husker kan det installeres som enkeltstående program, eller som en udvidelse af kontrolpanelet.
Hvis du installerede som enkeltstående program, skal du finde det sted hvor du udpakkede filen og køre den.
Hvis det var som kontrolpanel-udvidelse, skal du ind i kontrol panelet og køre startupcpl.

Kig så efter programmer der står til at ligge på d:\ og deaktiver dem.
Avatar billede 1912 Nybegynder
08. august 2003 - 14:07 #7
Jeg får mulighed for at kører startop ( user ) og (commen). Den første er blank, den anden har registreret min office pakke. Hvis jeg her højre klikker, kan jeg browse files eller processes. Processes giver en 20-30 muligheder - skal alle disse køres ????

Hvis jeg åbner filer lukker den skrivebordet op !!!
Avatar billede 1912 Nybegynder
08. august 2003 - 14:19 #8
To af proccesserne komme op med dialogboksen ” bad command ” når jeg prøver at kører dem

System root \system 32\smss.exe
Og
\??\C:\WINNT\system32\winlogon.exe

??????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2003 - 14:20 #9
Du misforstår mig og er et helt forkert sted i windows. Prøv lige at følge denne vejledning nøje:

Download denne http://www.mlin.net/files/StartupCPL_EXE.zip og gem den på skrivebordet.
udpak filen med winzip og gem filen på skrivebordet.
Dobbeltklik filen startup.exe som nu ligger på skrivebordet.
Der starter nu et program, hvor du har en masse faneblade.
Til venstre har du programnavnet og til højre det sted hvor programmerne ligger.
Kig fanebladene igennem og finder du et programnavn, der peger over på d:\ fjerner du krydset i det. Kig det hele igennem og når du er færdig, genstarter du maskinen og fejlmeddelelsen skulle nu gerne være væk.
Avatar billede 1912 Nybegynder
08. august 2003 - 14:50 #10
Jeg har fulgt din vejledning,og under HKLM / run men ingen peger mod D.

Jeg vil prøve at undlade at kører dem enkelvis, og så se hvordan det går - tak for tålmodigheden
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2003 - 14:55 #11
Velbekomme, en hurtigere måde var måske at fjerne krydset i alle programmerne, idet du så med et slag finder ud af om der ER et af disse programmer der forårsager fejlmeddelelsen. Forsvinder fejlmeddelelsen må du så sætte krydset ind igen en af gangen, genstarte osv.
Avatar billede 1912 Nybegynder
08. august 2003 - 15:30 #12
Hej Tonny

Det hjalp desværre ikke, da jeg fjernede alle krydserne. Den kommer op med samme feljmeddelelser - shit
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2003 - 15:45 #13
Det var s......
Der findes et program, som normalt bruges til at fjerne spyware med, men jeg tror det kan bruges her, idet det kan lave en tekstfil, som du så kan kopiere ind her, så jeg kan se den.
http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html
Download den og udpak den på desktoppen ligesom du gjorde med det andet program. Kør programmet Hijackthis og i vinduet trykker du på "scan" knappen og derefter vil knappen skifte til "Save log" Den trykker du på, og gemmer loggen på skrivebordet. Luk programmet igen uden at gøre andet. Åbn så tekstfilen i notepad og kopier hele teksten herind, så jeg kan se den. Så skulle jeg gerne kunne fortælle dig, hvilke du skal "fixe"
Avatar billede 1912 Nybegynder
10. august 2003 - 11:56 #14
Hej
Som aftalt - det er godt nok sort tale for mig !!!!

Logfile of HijackThis v1.96.0
Scan saved at 11:50:10, on 10-08-2003
Platform: Windows 2000 SP3 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\system32\stisvc.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\System32\carpserv.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINNT\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINNT\System32\blank.htm
F1 - win.ini: run=D:\
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37748.048912037
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{DF730993-5622-447B-84D8-2CBA16903ADC}: NameServer = 195.82.195.101 129.142.7.101

På forhånd tak !!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 15:37 #15
Der var den !!!!!!!!!!!!!!!!!

F1 - win.ini: run=D:\

Sæt et kryds i den og lad hijackthis "fixe" den. Så er fejlmeddelelsen væk.

Jeg kiggede den også løseligt igennem for spyware, men den ser rigtig pæn ud synes jeg. Fandt ihvertfald ikke noget jeg umiddelbart kunne identificere som spyware.
Avatar billede 1912 Nybegynder
10. august 2003 - 18:31 #16
Hej Tonny

Tusind tak for hjælpen - det virkede s..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2003 - 19:13 #17
Velbekomme og tak for point :-)