Avatar billede Rasmus Høy Nybegynder
08. august 2003 - 16:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bredbånd x2 på 1 maskine

Jeg har lige købt mig et kabelmodem mere, og oprettet en linje mere hos min teleudbyder...
Mit spørgsmål er således:
Kan jeg "aktivere" begge mine linjer, så jeg har 2 linjer som arbejder som 1 linje?
Jeg har 2 stk. modems, og 2stk. linjer på hver 256/64 kbit.
Jeg har 2 netkort i maskinen, men den vil ikke rigtig arbejde med begge maskiner... Nogen der har en løsning...???
Der er mange points ude, hvis nogen kan give et svar som fungerer...

(Jeg har købt min internet forbindelse igennem vores kommune, men det er et Webspeed abb.) Kommer fra Esbjerg, og vores net hedder Esenet... dunno om der er nogen der kan bruge det til noget, men nu ved i det...

Håber sq lidt at jeg kan smide point i den her.. ;-)

Rasmus

Til sidst... det her er jo et svært spm... for nogen måske...! he he
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. august 2003 - 16:53 #1
Avatar billede skau Nybegynder
08. august 2003 - 16:54 #2
Operativsystem ?

Men umiddelbart nej - dine forbindelser vil få hver deres ipadresse og pakkerne du sender til internettet og som der kommer svar på, vil gå til den ip der requestede. Dette vil kun være en af dine to netkort. -ligesom du kun kan have en defaultgateway på dit net (jeg går ud fra gatewayaddressen på begge opkoblinger er den samme (eks. 192.168.1.1)

Men måske kan du give hvert af dem en ipaddresse og så finde noget loadballancing software - resultatet vil dog ikke blive det du håbede på.
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
09. august 2003 - 09:26 #3
Symantec laver en firewall-boks som kan gøre det, men den koster desværre i nærheden af 10K.
Avatar billede telkamf Nybegynder
09. august 2003 - 14:37 #4
Hmm Har Samme Problem, men med 1 Cabel Modems, 2 Computere og En Router... Har Prøvet det Meste, at Fjerne Netværks kortet og lad Windows(xp) installere det igen.. Ifølge vores netværks udbyder(dansk kable tv), skal man kunne kople 2 computere sammen i Routeren.. Men det virke ikke!! Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede frewald Nybegynder
09. august 2003 - 14:40 #5
Hej Telkamf - det er ikke det samme problem som er beskrevet i ovenstående spørgsmål - men jeg tror sagtens vi kan hjælpe dig; Bare opret et spørgsmål hvori du beskriver problemet i detaljer - så skal du nok få hjælp :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. august 2003 - 14:41 #6
telkamf => dit problem har jo intet med capiz's spm, så du spamme capiz's spm?
Prøv at opret et spm og beskriv dit problem, så kan det være folk vil hjælpe dig..
Avatar billede billslapdog Nybegynder
22. august 2003 - 13:18 #7
Det kan godt lade sig gøre at udnytte 2 liniers båndbredde på en computer.
Du skal bruge en switch der kan foretage "trunking" - ex. D-Link 3250TG (5K+, men alligevel)...

Den ovennævnte switch kan trunke 8 linier - teoretisk max hastighed på ADSL (2048/512) 16384/4096...  Højere hvis man finder en udbyder der tilbyder 8 mbit ADSL (Cybercity, b.la)
Avatar billede Rasmus Høy Nybegynder
28. august 2003 - 10:13 #8
Ikke noget jeg kan bruge til noget... desværre... lukker og slukker...

Capiz 8)