Avatar billede kapsel Nybegynder
10. august 2003 - 15:24 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Lange SMS'er..

Hej

Er der nogle der ved hvordan mobiltelefoner opdager at en SMS er sendt over 2 SMS'er? Altså over 160 tegn..

Altså, den splitter beskeden op efter 160 tegn, og sender første del som "del 1" og anden del som "del 2"

Men hvordan ved modtager telefonen det?

Er det noget i SMS'ens header?

Eller er det bare nogle tegn først i beskeden.. fx:

Besked 1:
1/2 hej hej her står 160 tegn

Besked 2:
2/2 hej hej her står de sidste 20 tegn fx..

</kapsel>
Avatar billede lrd Nybegynder
10. august 2003 - 15:26 #1
tror jeg ikke du kan via dem på nettet
Avatar billede kapsel Nybegynder
10. august 2003 - 15:27 #2
well det var ikke det jeg spurgte om.. Jeg spurgte om hvordan beskeden skal se ud.. Jeg sender via en mobiltelefon der er koblet på en computer
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 15:27 #3
ja hvis du har nokia så skriver den en bestremt kode som viser at smsen er delt man har jo 450 og den kan deles og hvis de ikke blir opfyldt såsender den kode så den blir opdelt som 2 sms sendt seperat...

ved ike om jeg forklarerede de ordentlig
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 15:29 #4
og koden kan du IKKE se for det er forskelligt fra 3310 fx. til 3310 og den kan ikke ses...sååå
Avatar billede kapsel Nybegynder
10. august 2003 - 15:31 #5
Er den forskellig fra telefon til telefon? I don't think so, der må være en standard til det - eller påstår du at hvis du sender en lang besked fra en Nokia 3310 til en 6610, så kan den ikke finde ud af at samle den? Eller Siemens <-> Nokia
Avatar billede kapsel Nybegynder
10. august 2003 - 15:32 #6
ja hvis du har nokia så skriver den en bestremt kode som viser at smsen er delt man har jo 450 og den kan deles og hvis de ikke blir opfyldt såsender den kode så den blir opdelt som 2 sms sendt seperat... <-- det var jeg godt klar over, det er jo NETOP den kode jeg spørger efter, prøv nu at læs mit spørgsmål igen
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 15:38 #7
ja men en kode kan du ikke få atr se for den er forskellig.. fx. hvis din kode fx. er 123abc og min oxo er det 123abc så hvis jeg sender en bliver den delt og så får mine venner dine og omvendt

såå...koden ligger i selve mobilen og kan ikke åbnes(altså så man kan få kden) at vide....men altså lige noget andet...hvordan har du fået mobilen tilluttet ???
Avatar billede kapsel Nybegynder
10. august 2003 - 15:47 #8
dk-raven, du snakker sort..

Læs dog mit spørgsmål for at forstå hvad jeg er ude efter.. Koden er ENS, ellers ville det ikke være muligt at sende lange sms'er mellem forskellige mobiltelefoner..

Og det er den jeg er ude efter..

Den er tilsluttet med et datakabel, men det har intet med mit spørgsmål at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 15:52 #9
hvad tlf. har du ???
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 15:54 #10
Er der nogle der ved hvordan mobiltelefoner opdager at en SMS er sendt over 2 SMS'er? Altså over 160 tegn...    det var dit sp.. altså den sender en kode...
Avatar billede kapsel Nybegynder
10. august 2003 - 16:00 #11
JA OG HVAD ER DEN KODE?!
Avatar billede kapsel Nybegynder
10. august 2003 - 16:01 #12
Det var dog ufatteligt så dumme folk er blevet herinde..
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 16:15 #13
JA MEN du spurgte IKKE OM KODEN SPADE !!!!! ER DU JYDE ELLER HVA !!!
Avatar billede kapsel Nybegynder
10. august 2003 - 16:22 #14
Men kender du den kode eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 16:34 #15
nej desværre men du kan da prøve at maile ind til nokia eller TDC...min ven så får du svaret det er 100% sikkert...;)
Avatar billede aros Nybegynder
10. august 2003 - 18:34 #16
dk-raven>> Kan vi så få kammertonen :o)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 20:59 #17
ha ha ha ha ha ha ha.. hvor morsomt! ;)
Avatar billede aros Nybegynder
10. august 2003 - 21:40 #18
Ingen grund til at svine os jyder til..... :o)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 22:06 #19
lol er du da jye?  HÆhæ ;=)
Avatar billede aros Nybegynder
10. august 2003 - 22:08 #20
jep og stolt af det
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 22:09 #21
ok hvilken by ???
Avatar billede aros Nybegynder
10. august 2003 - 22:16 #22
Den store jyske hovedstad: Århus
Avatar billede jonbdk Nybegynder
14. august 2003 - 02:35 #23
Også lige en stolt jyde der vil sige at han morede sig kongeligt over jeres mudderkastning ROFL
Avatar billede turaxis Nybegynder
01. april 2004 - 23:45 #24
lange sms - så har man hørt den med.... - SMS=Short Message Service - er lavet til at sende korte beskeder med... ikke hele doktor afhandlinger.  :-)
Avatar billede turaxis Nybegynder
02. april 2004 - 12:28 #25
M¨sle du skulle prøve at se på:  MMS = Multimedia Messaging Services
for mere info chek dette link: http://www.mmscontent.com
Avatar billede kapsel Nybegynder
01. januar 2005 - 22:18 #26
Ingen løsning