Avatar billede Soren1236 Novice
17. august 2003 - 10:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nybegynderproblemer ved opsætning af hjemmenetværk

Jeg har 2 pc'er som begge er koblet på Bredbånd via den samme switch. I starten kunne jeg godt overføre filer fra den ene til den anden. Men nu kan jeg ikke længere få det til at virke.
Der kommer en meddelelse frem, hvor der står at jeg ikke længere har ret til denne netværksressource.
Hvordan får jeg adgang til dette?
Og er der et program som er bedre til at styre 2 pc'er end bare Windows XP?
Avatar billede riversen Nybegynder
17. august 2003 - 10:10 #1
prøv at installer ipx/spx og se om det hjælper på adgangen. prøv at få adgang via start --> kør og skriv her \\navnetpådenandenpc
Avatar billede -thomas- Nybegynder
17. august 2003 - 10:10 #2
Nej, det kan Windows XP sagtens. Du kan evt installere IPX-protokollen på begge pc'er og sørge for de er medlem af samme arbejdsgruppe.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
17. august 2003 - 10:10 #3
sry, havde ikke set dit svar :)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. august 2003 - 10:10 #4
Avatar billede Soren1236 Novice
17. august 2003 - 11:16 #5
Til Riversen: Hvor finder jeg IPX/SPX?

Det anden løsning:prøv at få adgang via start --> kør og skriv her \\navnetpådenandenpc

Denne løsning virker ikke. Der står "Netværksstien ikke fundet
Avatar billede riversen Nybegynder
17. august 2003 - 11:18 #6
nej, det virker jo først når du har installeret ipx/spx...og det gør du under din netværksforbindelse
Avatar billede Soren1236 Novice
17. august 2003 - 11:37 #7
Det virker.....!

Takker for hjælpen.

Hvordan virker det her point system?

Jeg tror nok jeg lige gav mig selv 30 point lige før
Avatar billede riversen Nybegynder
17. august 2003 - 11:39 #8
ja, bare behold dem denne gang.

du kan læse om det her: www.ebruger.dk/faq
Avatar billede -thomas- Nybegynder
17. august 2003 - 11:39 #9
Du beder riversen om at lægge et svar og så giver du ham point. Men det er vist for sent nu, så du må oprette et nyt spørgsmål med point til ham.