Avatar billede rookie Nybegynder
02. september 1999 - 10:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

send html-side som mail

jeg har en indtastningsside(ex. tilmelding), hvor der også er data hentet fra en db. Hele siden, som den ser ud, når brugeren har indtastet sine oplysninger, vil jeg gerne have sendt afsted med mail - kan man det? og i så fald hvordan?
Avatar billede rookie Nybegynder
02. september 1999 - 10:27 #1
helst med ASPMail-komponentet
Avatar billede kermit Nybegynder
02. september 1999 - 10:38 #2
Asp script som henter et form felt (form1) og sender det via aspmail

<%
felt1 = Request.form("felt1")
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Mailer.FromName = "Mester.dk"
Mailer.FromAddress= "korrekt@email.adr"
Mailer.RemoteHost = "mail.domain.dk"
Mailer.AddRecipient "Mester", "mester@mester.dk"
Mailer.Subject = "Send et felt"
Mailer.BodyText = felt1
If Mailer.SendMail Then
    Response.Write "Din e-mail er sendt."
Else
    Response.Write "Der opstod en fejl: " & Mailer.Response
End If
Set Mailer = Nothing
%>
Avatar billede morpheus Nybegynder
02. september 1999 - 10:45 #3
Og...i JMail ?
Avatar billede pingo Nybegynder
02. september 1999 - 10:51 #4
Det kan man godt.

Det er en noget større opgave.

Med din komponent kan du ikke røre mail-headeren - så du må prøve at se om det virker uden:

Jeg åbnede en mail i HTML format - den bliver sendt i 2 formater - en plain tekst og en html side.

Sådan ser headeren ud - efter hver del laver du en tom linie - og skriver teksten - den første skal stå tom - den anden er tekst format, og den treide er html format! - hvis du skal putte billeder med så se om din ASPMail kan kombinere det med dette her - ellers er det en MEGET stor opgave!:

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_0286_01BEF336.1831C110
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="----=_NextPart_001_0287_01BEF336.1831C110"

------=_NextPart_001_0287_01BEF336.1831C110
Content-Type: text/plain;
    charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

------=_NextPart_001_0287_01BEF336.1831C110
Content-Type: text/html;
    charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Avatar billede rookie Nybegynder
02. september 1999 - 11:06 #5
jeg er med på form-delen, men hvad med f.ex. en html-table fyldt med udtræk fra db, som skal med??? Det er jo blot alm. text på html-siden...hvordan får man alt det med?

Avatar billede pingo Nybegynder
02. september 1999 - 11:07 #6
Du laver i den der hedder text/html en almindelig html side...den kan se sådan ud

<HTML>

asjkædj

</HTML>
Avatar billede rookie Nybegynder
02. september 1999 - 11:41 #7
putter jeg en form uden om hele svineriet og kalder ex. felt1??? og det er det jeg jeg sender med min submitknap??? er det det du mener???
Avatar billede pingo Nybegynder
02. september 1999 - 11:44 #8
Kald den hvad du vil!

Hvis du ikke er med på hvordan du gør nu - og ikke kan finde ud af at sætte den tekst sammen med din egen streng - så tror jeg det er en for stor opgave at gå igang med!
Avatar billede rookie Nybegynder
02. september 1999 - 12:08 #9
arrrgh! jeg tror at det er dig, der ikke forstår mig her...sorry!

prøv lige denne demo - køb lidt ind, gå til kassen, udfyld formular og tryk send ordre...

det du ser nu, vil jeg gerne have sendt til en email også

http://www.radiocharlie.dk/scooter/Zyber/3/indhold3.asp
Avatar billede pingo Nybegynder
02. september 1999 - 12:10 #10
Jeg kan for det første ikke købe ind - og jeg får en method not allowed når jeg trykker send ordre..
Avatar billede rookie Nybegynder
02. september 1999 - 12:20 #11
ooops, vi har lige ryddet op på serveren, i forgot!

http://www.radiocharlie.dk/kategori/indhold3.asp
Avatar billede websharx Nybegynder
30. september 1999 - 15:18 #12
Hvad skete der i den her sag?? Fik du det løst rookie?? Jeg sidder med et lignede problem - skal ha' sendt en mail som HTML. Problemet jeg støder ind i er at de billeder jeg attacher med i mailen (altså i HTML koden) ikke kommer frem på siden! Selvom de reelt ligger som en attachment!

Hvad går der galt? Nogen der har erfaring med dette? Svar gerne ASAP!

(Bruger w3.jmail)