Avatar billede david_mig Nybegynder
21. august 2003 - 20:09 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan min computer ikke automatisk slukke computern?

Hver gang jeg Lukker min computer, så skal jeg altid vente til at der skal stå det der med "Du kan slukke din Computer nu" kan man ikke gøre noget sådan at den selv slukker det hele?

Tak....
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 20:12 #1
Hvis dit motherboard understøtter det bør du kunne sætte det på i BIOS. Det bør kunne lade sig gøre hvis du har et motherboard der er bare lidt nyt.
Avatar billede therevelation Nybegynder
21. august 2003 - 20:12 #2
desværre ikke, så skal du have et nyt tower.(atx) Dit er højsandsynligt et gammelt tower der ikke kan gøre det selv..

Michal
Avatar billede meganight Nybegynder
21. august 2003 - 20:13 #3
hvilke Windows bruger du for hivs det er 95 eller måske 98 er det derfor
men et sted på nettede kan du finde en Closer jeg ved bare ikke hvor lang tid siden jeg brugte Win 98
Avatar billede therevelation Nybegynder
21. august 2003 - 20:13 #4
ps: det har noget med strømforsyningen at gøre - tror jeg nok :D
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 20:15 #5
Styresystem?
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 20:17 #6
Win 98 kan sagtens slukke af sig selv. SE version kan hvertfald. Der er oven i købet problemmer med at den slukker for hurtigt! :)
Avatar billede michael2690 Nybegynder
21. august 2003 - 20:44 #7
hvilket operativ system kører du med????
Svar så skal jeg hjælpe dig.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
21. august 2003 - 20:46 #8
Det har så vidt jeg ved da ikke noget med styresystemet at gøre. Jeg havde en ny maskine som jeg installerede win95 (1. udgave) på som slukkede af sig selv - og samtidig en gammel maskine som fik lov at køre win2000 uden at gøre det.

Det har noget at gøre med strømforsyningen. AT kabinetter gør det ikke og ATX gør det. Du kan se på tilslutningerne på bagsiden om det er en AT eller en ATX. Hvis tilsutningerne af seriel port og COM port osv er placeret over hinanden som indstikskort, så er det en AT og hvis de allesammen sidder i en firkant over kort-pladserne så er det ATX.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
21. august 2003 - 20:47 #9
Ingen software kan løse det hvis det handler om den måde strømforsyningen er konstrueret.
Avatar billede michael2690 Nybegynder
21. august 2003 - 20:51 #10
ja det ved jeg godt. men hvis man har en ATX strømforsyning osv. og at den ikke gider lukke af sig kan det være fordi at "automatisk lukning af computeren" ikke er aktiveret. jeg læste engang en artikkel om det. men kan ikke lige huske hvad det var man skulle gøre. prøver lige at arbejde på det
Avatar billede franzy Nybegynder
21. august 2003 - 20:53 #11
Har du tjekket BIOS?
Avatar billede michael2690 Nybegynder
21. august 2003 - 20:55 #12
gør følgende hvis du har windows 98.

1.Klik på Start, peg på Programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik dernæst på Systemoplysninger.
2.Klik på Værktøj til systemkonfiguration i menuen Funktioner.
3.Klik på Avanceret under fanen Generelt.
4.Marker afkrydsningsfeltet aktiver hurtig lukning, klik på OK, og klik derefter på OK.
5.Klik på Ja, når du bliver spurgt, om du vil genstarte computeren.
Avatar billede michael2690 Nybegynder
21. august 2003 - 21:02 #13
hvis det ikke hjælper så kan du gøre følgende.
1. klik på start
2. klik på kør
3. skriv msconfig tryk enter.
4. nu kan du lede efter noget med lukning af windows.
kan ikke spec. det mere da jeg ikke ved hvilken OS, du køre med.
men prøv at kikke hist og her
Avatar billede david_mig Nybegynder
21. august 2003 - 22:14 #14
Det er Xp Jeg køre med
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 22:19 #15
Højreklik på dit skrivebord=>Egenskaber=>Pauseskærm=>Strømforsyning=>APM, sæt flueben i Apm.
Avatar billede david_mig Nybegynder
21. august 2003 - 22:22 #16
jaaaa hvad skal jeg nu??
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 22:23 #17
Følge min anvisning.
Avatar billede david_mig Nybegynder
21. august 2003 - 22:24 #18
jaa det har jeg gjort nu...
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 22:29 #19
OK, virker det?
Hvis ikke er APM enten ikke slået til i din BIOS, eller din BIOS understøtter det ikke.
Avatar billede david_mig Nybegynder
21. august 2003 - 22:32 #20
Ved du hvad fromsej, jeg siger 1000tak til dig...

værsgo 30point til dig:-)
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 22:33 #21
Velbekomme, og tak for point.*S*
Avatar billede david_mig Nybegynder
21. august 2003 - 22:34 #22
:-) det var så lidt.....
Avatar billede david_mig Nybegynder
21. august 2003 - 22:34 #23
du ved da meget om computer, undskyld hvad studere du???
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 22:36 #24
Jeg studerer ikke, jeg arbejder som Elektriker ved Elforsyningen i Odense.
Men jeg har rodet med PCér i snart 10 år.*S*
Avatar billede david_mig Nybegynder
21. august 2003 - 22:40 #25
okay fedt...

ellers mange tak fromsej..
hej hej...