Avatar billede jesperdrohse Nybegynder
22. august 2003 - 00:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke conecte til Stofanet's "logon"-site, med NetBSD

Har siddet og leget med NetBSD, som er en gren af Unix-verdenen. Har dog det problem at jeg ikke kan connecte til Stofa's "logon"-site med den, hvilket jo var hele hoved-idéen med servere. Altså at den skulle hoste ip'er til de andre computere på netværket. Jeg kører min WAN-forbindelse igennem et 3Com netkort, som helt sikkert er kompatabelt med Unix, så det er ikke der problemet ligger. Unix kører med de mest grundlæggende reference-standarder, hvilket Stofa måske ikke understøtter? har virkelig probelemer her, så hvis der er nogle der har haft ligende problemer, eller endnu bedre en løsning, ville det bare være helt raket ;-D
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
22. august 2003 - 10:46 #1
Problemet kan være 1 at din maskine ikke griber den dns adresse stofa sender sammen med resten af DHCP infromationerne. MAC OS X der også bygger på en free BSD kerne har dette problem. Prøv evt. med IP adressen for et Stofa Net i Tåstrup er den mig bekendt 212.10.10.20 men du kan få den præcist på Stofas support, de kan også give dig IP adresserne på de DNS servere du skal bruge, så kan du smide dem ind manuelt.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
22. august 2003 - 10:47 #2
PS. hvis du allerede har en msakine der kan ryge på, så check lige hvilke dns adresser den får. Du kan også bruge nslookup til at finde IP adressen for logon.stofanet.dk
Avatar billede jesperdrohse Nybegynder
22. august 2003 - 19:43 #3
Okay.. Takker... Prøver lige at se om det funker ;O)
Avatar billede jesperdrohse Nybegynder
23. august 2003 - 15:26 #4
Still no luck :(
Jeg har manuelt lavet resolv.conf indeholdende de 3 navneservere, min Windows maskine får, og checket med Stofa support at IP-adressen til signon er 212.10.10.20. Jeg kan pinge denne adresse, men jeg kan ikke traceroute den.

dhclient fortæller:
...
DHCPDISCOVER on ex0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6
DHCPOFFER from 10.3.151.254
DHCPREQUEST on ex0 to 255.255.255.255 port 67
DHCPACK from 10.3.151.254
New Network Number: 212.10.208.0
New Broadcast Address: 212.10.211.254
ifconfig: SIOCDIFADDR: Can't assign requested address
bound to 212.10.210.42 -- renewal in 6606 seconds

Tekstbaseret browser "w3m" siger:
w3m: Can't load http://212.10.10.20

Konqueror siger:
Der opstod en fejl ved indlæsningen af http://212.10.10.20
Kunne ikke forbinde til værten 212.10.10.20
Avatar billede klaverand Nybegynder
24. august 2003 - 02:58 #5
Jeg vil råde dig til at bruge en af dem her som er beregnet til det som du bruger...!

http://www.stofanet.dk/download/linux/linux.txt
http://www.siteomatic.dk/downloads/stofacon/
http://www.thrysoee.dk/stofanet/
Avatar billede ate Nybegynder
25. august 2003 - 16:51 #6
Hvad er der nu galt med telnet? :)
Eller har jeg ikke læst ordenligt? Skal det være via HP'en?
Man kan vel lave et cron job der automatisk logger ind hver 10 min eller noget.
Desuden kan man nu på stofanet, sætte sin idletid til 0, så den aldrig bliver logget af...

// ATE