Avatar billede jayo Nybegynder
24. august 2003 - 22:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprette flere accounts i Outlook 2000 (Corporate or Workgroup)

Hej folkens,
Jeg har lige (langt om længe) fået mit nye netværk op at køre. Har selv installeret Outlook 2000 (ikke Express) - denne version var installeret før min PC var på et netværk, og er installeret som "Internet Mail only". Jeg har omkring 5 email-konti på min egen PC, og jeg kan sende mine emails fra alle disse konti.
Jeg har nu installeret Outlook på en ny PC på mit netværk. Den nye PC har XP Pro (som min egen PC), og Outlook er installeret fra den samme CD. Iflg. Outlook "About" er denn version "Corporate or Workgroup" - og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sætte mere end en email-konto op på den PC. Under "Tools" er der ikke en "accounts" mulighed, så jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte nye konti op. Det er også vigtigt at man kan sende mails fra en hvilken som helst af de email-konti som er sat op.
Giver dette mening? Er der nogen hjælp at hente?

Mvh
-jayo
Avatar billede b.b Nybegynder
24. august 2003 - 22:56 #1
du skal ud på skrivebordet, højreklik og vælg properties. Under Add, kan du så vælge mellem flere forskellige slags konti...
Avatar billede b.b Nybegynder
24. august 2003 - 22:58 #2
og det er selvølgelig Outlook ikonet du skal højreklikke på.. ;0)
Avatar billede jayo Nybegynder
24. august 2003 - 23:00 #3
Hmm, det ser ikke ud til at virke. Under properties kan jeg bare indstille mit display (screensaver osv.). Der er ikke mulighed for at "add" noget....

Det er lykkedes mig at sætte en "internet service - internet email" op, sådan at  Outlook på denne PC nu kan modtage mails på 2 forskellige email-konti. MEN jeg kan stadig kun sende fra en konto, så det hjælper ikke ret meget... :(
Avatar billede jayo Nybegynder
24. august 2003 - 23:02 #4
Ok, højreklikkede på ikonet og den lader mig sætte en "internet email" konto op.... men jeg kan stadig ikke sende fra den nye konto??
Avatar billede b.b Nybegynder
24. august 2003 - 23:08 #5
prøv at kontrollere indstillingerne på din outgoing mail server..at du har stavet rigtigt osv..husk at det skal være med småt..

Hvad for en udbyder bruger du..??
Avatar billede jayo Nybegynder
24. august 2003 - 23:13 #6
Problemet er ikke at mine mails ikke bliver sendt - problemet er at Outlook ikke giver mig muligheden for at sende fra mere end een konto (på min egen PC har jeg 5 konti, og på min "send" knap er der en lille pil, som lader mig vælge hvilken adresse jeg vil sende fra - denne pil findes ikke på den anden PC).
Jeg benytter de samme udbydere osv. på de 2 PC'er (eftersom de er på samme netværk) så det er ikke problemet.
Er det evt. muligt at geninstallere Outlook så det ikke er sat op som "Corporate/Workgroup"?
Avatar billede b.b Nybegynder
24. august 2003 - 23:22 #7
ok..jeg misforstod dit spørgsmål. der kan jeg desværre ikke hjælpe..
Avatar billede nordhavn Nybegynder
24. august 2003 - 23:23 #8
Prøv dette:

(fra dansk Outlook 2000) Funktioner - Indstillinger Faneblad(2): Postlevering - Konfigurer understøttelse af E-mail igen. Dette kører en guide som gentager installations konfigurationen. Klik i "Kun Internet" og kør guiden. Din nuværende opsætning "Firmaer og arbejdsgrupper" er kun til direkte forbindelse med en Exchange server.

mvh
pb
Avatar billede jayo Nybegynder
24. august 2003 - 23:55 #9
Nordhavn.... mange tak, det var lige præcis det svar jeg var efter!!!
b.b.... også mange tak til dig, men desværre ingen point denne gang :(

-jayo
Avatar billede nordhavn Nybegynder
24. august 2003 - 23:59 #10
Tak for point.
mvh
Pb