Avatar billede j_stick Nybegynder
26. august 2003 - 04:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installation af brænder

Igår prøvede jeg at sætte en brænder (Phillips 16x) i min computer. Det kunne den tilsyneladende ikke lide. Da jeg startede den op gik det meget indtil jeg skulle logge ind (WIN XP PRO), jeg fik ikke nogen loginskærm men derimod BSOD. Jeg har prøvet næsten alt, men intet virker, ikke engang når jeg piller CDR fra igen vil computeren starte.

Jeg prøvede så at installere xp igen for at se om det kunne klare problemet, men det blev til BSOD igen eller også gik den bare i sort.

Godt gal i hovedet og ret træt begyndte jeg at installere eLinux, men der gik computeren i stå i installationen.

Nu skal jeg så til at prøve og installere XP uden tilsluttet CDR-drevet og umiddelbart giver det ingen problemer.

JEG ER ET STORT SPØRGSMÅLSTEGN!!!!!!!

Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være gået galt, og hvordan kan jeg få drevet til at virke, er det bare mit bundkort der ikke kan enes med brænderen???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. august 2003 - 05:07 #1
prøv at loade default i bios - og hvis det ikke hjælper, reset bios.
Avatar billede therevelation Nybegynder
26. august 2003 - 06:32 #2
hmm det virker som om der er sket noget mere end bare det...det kan ikke kun være brænderen der har gjort det der...men hvad ved jeg desværre ikke
Avatar billede peet-49 Novice
26. august 2003 - 08:25 #3
Lyder som jumper ikke sidder rigtig slave/master/cabelselekt.
Avatar billede j_stick Nybegynder
26. august 2003 - 08:33 #4
Min HD sidder som primary uden nogle jumpere. CD-ROM sidder som Master og CD-R som Slave på Secondary, jeg har også prøvet at bytte om og også prøvet at sætte begge som cableselect.

Jeg har også tjecket for virus, men uden "held" (held ment i den forstand at jeg gerne ville finde ud af hvad der er gået galt)
Avatar billede peet-49 Novice
26. august 2003 - 08:42 #5
Har du prøvet, at hænge brænder på, uden cdrom?
Avatar billede summer Mester
26. august 2003 - 09:26 #6
I nogle tilfælde "kræver" brænderen at sidde som master på Secondary IDE. Prøv det.
Der er ikke noget i vejen med windows. Jeg tror det er en hardwarekonflikt, som laver balladen.
Hvad hedder din brænder mere end Phillips 16x.
Har jeg forstået det rigtigt. Du har flg. drev: Harddisk, cd-romdrev, brænder og selvfølgelig også floppy.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 10:07 #7
jeg har mine 2 HDD siddende på primær kontroller, dernæst kommer CD som master og brænder som slave på den sekundære kontroller, i den retning er jeg konservativ ;o)
Tjek i bios om de kører i den rigtige piomode 1-5, står den på 5 så sæt den ned til 4 eller 3.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 10:08 #8
glemte at skrive, at hvis du har Win2k eller WinXP så skal du køre en Repair!
Avatar billede j_stick Nybegynder
26. august 2003 - 10:22 #9
Peet49>> Jeg har prøvet uden cdromdrevet, men det giver det samme resultat.

Summer>> Det er en Phillips PCRW1610 - Og ja du har forstået det rigtigt hd, cdrom, brænder og floppy

Retaxes>> Hvad er piomode? og hvor kan jeg ændre det, jeg synes ikke jeg kan se det nogen steder i min biossetup. med hensyn til "repair" kan det ikke lade sig gøre, da det allerede er i installationen af WinXpPro den laver ballade.

Da den stoppede installation nu, sagde den noget med IRQL_ men så vidt jeg ved bruger en brænder da ikke nogen fast IRQ???

Nogle gange har man bare lyst til at kaste sin computer hårdt ind i væggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 10:35 #10
mht. PIO er det heller ikke sikkert at din bios har det punkt, jeg kan se at på et Asus board kan man stille det under Usertype HDD, her står der PIO 0-4 og Ultra DMA mode.
Du kan også prøve at enable Interruptmode[APIC] så vil du få udvidet interruptområdet op til ca.23-24 i stedet for de normale 0-16.
Avatar billede peet-49 Novice
26. august 2003 - 10:40 #11
Prøv med brænder i en anden maskine, det kan tænkes, at biossen på brænderen blokker systemet, altså defekt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 10:44 #12
har du prøvet med et andet kontrollerkabel?
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:17 #13
Luk venligst spm.!
Avatar billede j_stick Nybegynder
23. december 2003 - 11:29 #14
hov undskyld. Der er jo kun en der har svaret resten har lagt en kommentar, men jeg gav op med brænderen.
Brænderen virker fint i andre computere.