Avatar billede mathilde Nybegynder
26. august 2003 - 11:04 Der er 15 kommentarer

dmi pool data fejl

Min computer har kørt Linux et stykke tid, og skal over at køre Windows igen. Jeg prøvede først at installere  XP, men den frøs et stykke inde i installationen. Nu er den gået helt i ged, for hver gang jeg booter, og den kommer til verificeringen af DMI pool data, skriver den at jeg skal fjerne alle disks (der er ingen i) og genstarte. -Og næste gang får jeg nøjagtig den samme fejl. Så jeg kan ikke en gang få den til at læse fra diskette eller CD rom. Det er en 15 Gb Maxtor harddisk, der er i. Hvad gør jeg?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 11:13 #1
det bedste du kan gøre er at bruge fdsik og få slettet hele harddisken, men prøv først at skrive fdisk mbr nåpr du har bootet på en diskette.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 11:14 #2
du kan hente et bootprogram her www.bootdisk.com - pak den ud på en diskette.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 11:16 #3
du har vel husket at sætte harddisken til first bootdevice, og skal du bruge bootdisken skal first bootdevice selfg. være A:
Avatar billede mathilde Nybegynder
26. august 2003 - 11:26 #4
Har sat den til at boote til fra a, men det kommer den ikke til, for den stopper ved verifying  dmi pool data. Så jeg har en bootdisk, men den vil den slet ikke læse fra. Har også prøvet at sætte biosen til default indstillinger, men det hjælper ikke noget
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 11:50 #5
prøv enten at nulstille bios eller Load Default Setup.
Avatar billede mathilde Nybegynder
26. august 2003 - 11:55 #6
har gjort begge dele
Avatar billede mathilde Nybegynder
26. august 2003 - 11:56 #7
tror du evt. jeg kan sætte harddisken i en anden computer, og formattere den der, og så sætte den tilbage i den første maskine?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 11:57 #8
jeg tror at det er dit bootspor der er ødelagt, bios kan ikke finde det og så får du den fejl.
Avatar billede mathilde Nybegynder
26. august 2003 - 11:58 #9
hvad kan jeg gøre for at genoprette det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 11:59 #10
hent programmer der kan fixe det hos http://www.maxtor.com/en/support/downloads/index.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 12:01 #11
vælg den hvor der står ATA harddrive, find din harddisk og hent programmet.
Avatar billede mathilde Nybegynder
26. august 2003 - 12:02 #12
ok, men det kommer vel til at kræve, at jeg får disken over i en anden maskine, for jeg kan ikke få den til at læse hverken diskettedrevet eller cd'en
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 12:08 #13
prøv at tage batteriet ud på bundkortet, den skal kunne starte på A:, vær opmærksom på at punktet Boot up floppy seek er enabled ellers søger den ikke på drevet.
Avatar billede mathilde Nybegynder
26. august 2003 - 12:14 #14
ok, prøver, når jeg komme hjem, tak for hjælpen
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2003 - 12:17 #15
ok, jeg venter ;o)