Avatar billede mogenshede Nybegynder
05. september 2003 - 12:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fritekstsøgning i Excelfiler vha. Stifinder

Hej
Hvordan kommer man til at kunne lave en fritekstsøgning i Excelfiler efter ord/tal vha. Stifinger. Det kan lade sig gøre i Word filer men ikke i Excel !!!
Hvis både en Excel og Word fil indeholder f.eks. orderet SOL finder Stifinder kun Wordfilen og ikke Excel filen hvis jeg skriver søgeorderet ind i feltet Teksstreng !!

MVH mogens
Avatar billede willi Nybegynder
05. september 2003 - 13:38 #1
Hvilket OS bruger du?
Avatar billede willi Nybegynder
05. september 2003 - 13:41 #2
Det afhænger hvordan din tekststreng er.
Hvis du i en celle har <navn> finder søge funktionen det.
Men har du derimod <navn efternavn gade nr> finder søgefunktionen intet.
Avatar billede willi Nybegynder
05. september 2003 - 13:46 #3
Nej. Det gælds ikke.
Søgefunktionen finder også ord i sætninger.
I
>søg efter filer eller mapper med navnet:
skriver du .xls
i
>Tekststreng
skriv du ordet du søger på

Er det win98 skriver du *.xls istedet for .xls
Avatar billede mogenshede Nybegynder
05. september 2003 - 14:01 #4
Jeg bruger Win 2000. Í går virkede det ikke men i dag synes jeg det er ok !!!
Men kan bruge special tegn til søgningen som du nævner * og ?.