Avatar billede _lonny Nybegynder
06. september 2003 - 20:32 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

svchost - er dette et reelt program eller en form for virus?

Jeg har opdaget at der på min maskine kører 2 programmer som jeg ikke har installeret og ikke tidligere har set.

Begge programmerne hedder svchost

Jeg har lige skiftet til XP, så jeg ved ikke om dette er programmer der rent faktisk tilhører XP eller om der kører nogen programmer på min maskine som absolut ikke skal køre der!

Er der nogen der kan fortælle mig om disse programmer skal være der eller om jeg har fået en form for virus.

På forhånd tak

Lonny
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2003 - 20:33 #1
svchost skal du ikke røre ved...det er noget der følger med winxp.
Avatar billede _lonny Nybegynder
06. september 2003 - 20:37 #2
Men skal der være 2 og skal jeg kunne se dem når jeg taster ctrl+alt+del under programmer der kører (jeg syntes ikke at jeg har set dem der før)?
Hvis jeg afslutter programmet sker der ikke noget, så vidt jeg kan se.
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2003 - 20:40 #3
ja...hos mig er der 4 pt...det svinger lidt.
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2003 - 20:41 #4
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2003 - 20:42 #5
Avatar billede perhaps Nybegynder
06. september 2003 - 20:45 #6
Der kan godt være 2, 4 eller 5 eller et andet antal. Det kan være gode ting der skjules her, men også dårlige (desværre). Du kan læse lidt mere om svhost her:  http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#Svchost
Avatar billede damm_ Nybegynder
06. september 2003 - 20:45 #7
Det er blandt andet RPC - Remote procedure Call, background intelligent transfer,  COM+, computer browser og kryptografiske tjenester, der figurerer som svchost.exe i din task maneger. Dette link er til en mand der ved lidt mere end de fleste ved om hvilke tjenester der gør hvad i win xp, og hvordan du kan slukke for de unødvendige.
http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Black Viper
Avatar billede convi Nybegynder
06. september 2003 - 20:46 #8
Avatar billede _lonny Nybegynder
06. september 2003 - 20:51 #9
Mange tak for jeres hjælp :-)
Avatar billede perhaps Nybegynder
06. september 2003 - 20:52 #10
Tak for points og ha' en fortsat god lørdag aften
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2003 - 20:53 #11
hmmmmmm
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2003 - 20:56 #12
_lonny: prøv at kigge her: http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar

blot en venlig henvisning
Avatar billede resten Nybegynder
06. september 2003 - 21:30 #13
Hvad var der galt med dit svar riversen ?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2003 - 21:32 #14
ingenting tror jeg...brugeren er ny...og perhaps står øverst på listen i forhold til riversen...tror det er forklaringen
Avatar billede _lonny Nybegynder
07. september 2003 - 07:24 #15
I har ret, jeg er ny

Jeg aner ikke hvordan man bør give sine point.

Skal man dele den ud mellem dem der har svaret, eller give dem til den der har svaret først eller den der har svaret bedst?

På forhånd tak

Lonny
Avatar billede riversen Nybegynder
07. september 2003 - 08:14 #16
man plejer at give den første svarende point, hvis det er tydeligt andre bare har kopieret svaret...ellers plejer man at dele mellem de forskellige. Men du kan prøve at kigge i den faq jeg linker til.
Avatar billede _lonny Nybegynder
07. september 2003 - 08:18 #17
Så fik jeg også lært lidt i dag :-)

Du må undskylde at jeg fik snydt dig for point.
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. september 2003 - 06:03 #18
Jeg er nu ikke enig med riversen. Jeg kopierer aldrig fra andre, men henviser til min egen side og et tip jeg selv har skrevet på et ganske almindeligt dansk ikke-nørde-sprog, så jeg går ud fra at det er derfor jeg fik points.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. september 2003 - 07:25 #19
perhaps: der er ingen, der siger du har kopieret noget som helst.