09. september 2003 - 15:52Der er
17 kommentarer og 1 løsning
To computere på internettet?
Daws folkens :D
Jeg får snart en computer mere der gerne skulle på nettet..
Ligenu har jeg tiscali-adsl med et USB-Modem i min comp.
Hvordan skal jeg få koblet den anden på nettet? Har hørt noget om at min computer skal fungere som en slags server og den anden computer køre igennem min..
Du går ind under netværkssteder. Der har du 2 forbindelser (ADSL modem og LAN) Højreklik på ASDL-modem-forbindelsen, så vælge du et faneblad kan ikke huske hvilket den ene kan du vælge at dele din internetforbindelse
Højreklik på Netværkssteder. Vælg Egenskaber. Nu vil du se de 2 forbindelser du har. Højreklik på den der står noget med USB Cabelmodem. Vælg egenskaber. Tryk på fanebladet avanceret. Sæt kryds ved: "Tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse". Så kommer en boks frem kan ikke lige huske hvordan den ser ud. Nu skifter din IP for din LAN-forbindelser til 192.168.0.1 dette er din interne IP (Hvis du skal i kontakt med din pc gennem LAN). Din ydre ip vil du kunne se hvis du dobbeltklikker på din forbindelse med USB-modemet og trykker på understøttelse (Hvis du skal i kontakt med din pc gennem Internettet)
Den anden PC sætter du til at bruge automatisk IP. Dette gør du ved Højreklikke på Netværkssteder. Vælg Egenskaber. Højreklik på din LAN-forbindelse. Vælg egenskaber. Markér TCP/IP. Tryk på egenskaber. Sæt kryds ved "Hent automatisk en IP-adresse". Tryk på OK.
Din computer der deler internettet vil fungere som DHCP-server og vil tildele de andre PC'er automatisk en ip-adresse der vil se således ud: 192.168.0.x
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.