Avatar billede keysersoze Ekspert
10. september 2003 - 09:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opsætning af netværk for point/penge

Hej

Jeg har en Cisco 678 med et CyberCity abb - i den har jeg lavet nogle NAT entrys så jeg havde adgang til at bruge de programmer jeg nu engang gerne vil have skal køre på min computer.

Så har jeg købt en trådløs router jeg bliver nødt til at sætte i forlængelse af Cisco-routeren, men så peger mine NAT entry's det forkerte sted hen og jeg kan ikke benytte mine programmer længere.

Så forsøgte jeg at sætte en switch til Cisco-routeren og sætte en stationær computer dertil samt den trådløse router - men også det uden held...

Nu har jeg fucked så meget op i det hele at jeg ikke engang har adgang til de ønskede porte hvis alt fjernes og kun Cisco-routeren er sat til...

DERFOR - er der en der kan komme med en guide til hvordan sådan noget l*** sættes op (og point gives) - eller allerhelst vil komme en tur til Vanløse hurtigst muligt (om aftenen), tjene et par håndøre og få det hele til at virke????!
Avatar billede riversen Nybegynder
10. september 2003 - 10:10 #1
som jeg forstår det har du følgende opsætning


cisco router -- trådløs router -- switch -- x antal pc'er

jeg forstår ikke hvor du ikke erstatter cisco'en med den trådløse. Men du må kunne forwarde samtlige porte til den trådløse router og så derefter lave den egentlige forwarding.
Avatar billede keysersoze Ekspert
10. september 2003 - 10:15 #2
switch skal ikke bruges - jeg har prøvet følgende;

cisco -> trådløs -> pc

samt

cisco -> switch -> trådløs -> pc

grunden til at jeg ikke sætter den trådløse på først og smider cisco'en langt væk er, at stikket fra væg -> router er et WALL-stik og ikke et almindeligt netstik. Det er kun Cisco'en der har Wall - den trådløse benytter alm. netstik
Avatar billede riversen Nybegynder
10. september 2003 - 10:17 #3
ok, men princippet burde været det samme selvom du har cisco --> trådløs --> pc

forward alle porte til trådløs og derefter lav den egentlig forwarding
Avatar billede keysersoze Ekspert
10. september 2003 - 10:23 #4
det burde det være - men jeg kan ikke finde ud af det åbenbart.

den trådløse har IP 192.168.1.1 og tildeler PC'en 192.168.1.100 - og begge dem har jeg prøvet at forwarde til samt selvfølgelig lave forwards i den trådløse.

Har også prøvet at give den trådløse IP 10.0.0.2 - så burde de forwards i Cisco'en jo forblive som de var og så var det bare at lave dem i den trådløse til 192.168.1.100 - men det kunne jeg heller ikke få til at funke
Avatar billede riversen Nybegynder
10. september 2003 - 10:30 #5
hvis du giver cisco 10.0.0.1 på lan siden og trådløs 10.0.0.2 på WAN siden

trådløs giver du 192.168.1.1 på LAN siden og pc 192.168.1.2

er det sådan det er sat op....nogenlunde? evt. bare med andre ip'er.
Avatar billede keysersoze Ekspert
10. september 2003 - 10:33 #6
ja - det tror jeg nok... er ikke så stærk i netværk :)

men jeg har lige været inde (remote control) og fået fixet det (tror jeg umiddelbart) så der er de nødvendige forbindelse med KUN Cisco'en og PC.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
10. september 2003 - 12:49 #7
Mange trådløse routere kan opsættes så de kun fungerer som et accespunkt. På en Apple airport kaldes det "transparent" et eller andet. Mon ikke også din router har en sådan funktion.
Avatar billede keysersoze Ekspert
10. september 2003 - 13:03 #8
jeg har prøvet at lede efter muligheden for at slå router/dhcp-delen fra - men de forsøg jeg har gjort gjorde at der slet ikke var forbindelse til nettet.

Jeg har haft kontakt til producentet (TopCom) - men de har heller ingen forslag andet end hvad jeg allerede har forsøgt :(
Avatar billede keysersoze Ekspert
15. september 2003 - 09:06 #9
jeg har nu prøvet alt hvad i har forslået en ekstra gang og jeg kan simpelthen ikke få det til at virke efter hensigten...

Jeg vil meget gerne høre mere hvis der er ydeligere forslag - og der står som sagt stadig lidt kroner på spil hvis der er en der kigger forbi Vanløse og kan få det sat ordentligt op...

Indtil videre har jeg sat en switch på Cisco-routeren, og fra den switch går der så forbindelse til min stationære puter samt en forbindelse til den trådløse. På den måde virker det, men jeg kan bare ikke komme i kontakt med den trådløse - og sådan må det desværre blive indtil jeg finder får hjælp til en løsning eller jeg finder noget andet udstyr (hvis man kan det)
Avatar billede keysersoze Ekspert
11. marts 2004 - 20:13 #10
lukket - virker stadig ikke...

ser om ikke der kan findes lidt penge et eller andet sted til KUN et accesspoint uden router og alt muligt andet i
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester