Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i sql-sætning?

Hej.

Jeg har en side hvor jeg prøver at hive noget data ud fra en mysql db.
Jeg har en sql-sætning som er :
strSQL = "Select Navn,Adresse,Postdistrikt,Byen,Telefon,Mobil,Emailadresse From HIKmedlemmer where hold like'%" & hold & "%' order by Navn"

Når jeg kaster denne efter MySQL får jeg denne fejl:
SQLState: S1090 Native Error Code: 0 [TCX][MyODBC]SQLBindParameter not used for all parameters

Er der nogen der kan forklare hvad der er galt?
Det mærkelige/sjove er at når jeg kører SQL'en i phpMyAdmin så spiser den det fint.

Håber der er nogle der kan hjælpe...
Avatar billede hossein Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:17 #1
hvad er det som du indtaster? hvis de ord du indtaster indeholder , eller ' skal du bruge replace funktion.
Hvar det for en server? kører den med Chili?
Avatar billede henrik_n Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:28 #2
Hej Hansen
Prøv
strSQL = "Select Navn,Adresse,Postdistrikt,Byen,Telefon,Mobil,Emailadresse From HIKmedlemmer where hold like '%%hold%%' order by Navn"

mvh

Henrik
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:46 #3
hossein -> parameteren hold indeholder en streng på mellem 3 og 6 bogstaver... Ingen mellemrum
Det er på surftown.dk, Sun One ASP server og ja de kører med chili. Det er ihvertfald chilimail der skal bruges.
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:53 #4
henrik_n-> Det virker heller ikke...
Jeg tror snart jeg skodder de gamle asp sider der ikke virker, og så prøver i php med dem... Den er lidt mere kompatibel med mySQL... ;-)
Avatar billede hossein Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:58 #5
hvis det er chili, så "gætter" jeg på at de har ikke installeret alle komponenter.
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 15:05 #6
Hvad mener du? Så man ikke kan bruge like eller hvad.. Det virker med sql mange andre steder i koden.. Det er bare den her der fucker op i det...(næsten, der er nogle få andre også.. )
Avatar billede nielle Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:24 #7
Indsæt et mellemrum efter like, sådan at:

strSQL = "Select Navn,Adresse,Postdistrikt,Byen,Telefon,Mobil,Emailadresse From HIKmedlemmer where hold like'%" & hold & "%' order by Navn"

- bliver til:

strSQL = "Select Navn,Adresse,Postdistrikt,Byen,Telefon,Mobil,Emailadresse From HIKmedlemmer where hold like '%" & hold & "%' order by Navn"
Avatar billede anhansen Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:45 #8
Det ændrer ikke noget Nielle... Desværre... Havde set det i forvejen, men det er ikke der den ligger begravet... :-(
Avatar billede anhansen Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:08 #9
Hmm.. så er siden blevet til php.. Og nu kører det, med den samme sql... Halleluja... :-)