Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk image utility

Kan det passe at der ikke findes et eller andet freeware tool der kan lave et image af en partition eller harddisk. Jeg har lige fået fat i Ghost 7.5 blot for at finde ud af at det ikke kan skrive til DVD (duer ikke).

Hvor svært kan det være at lave et lille dos program der kan læse en partition bit for bit og gemme det på en cd/dvd. Det undrer mig bare at jeg ikke har været i stand til at finde sådan et værktøj som freeware.

200 point til den første der kan finde sådan et lille tool som alternativ til de store og dyre.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 13:00 #1
Jeg mener dette har været oppe at vende mange gange før... uden held.

Jeg har fundet denne, som kommet tættest på:
http://download.com.com/3000-2248-10220910.html?tag=lst-0-1
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:07 #2
Ja, jeg har også set emnet et par gange. Jeg tog det op igen fordi jeg er begyndt at køre raid 0 med dertilhørende større risiko for hd crash og gerne ville finde en godt image løsning.

Jeg fatter bare ikke hvorfor sådan et program skal fylde 40 mb. Selve tool'et skal jo kunne ligge på en diskette.

Der må sgu være penge i at lave et konkurrerende produkt til Ghost og Drive Image. Bare jeg selv kunne finde ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 13:07 #3
Her er noget andet, men kun til Win 95,98 og ME
http://www.cds-inc.com/prod/bale98i.html
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 13:08 #4
Der må sgu være penge i at lave et konkurrerende produkt til Ghost og Drive Image <--- Måske, men så er det nok ikke freeware. :o)
Kan mit første link ikke bruges ?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 13:10 #5
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 13:12 #6
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:00 #7
Ok phatlasse, det sidste ser bedre ud, 658 KB lyder mere rimeligt. Du får lidt point.
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:01 #8
Jeg kan dog først afprøve det senere. Hvis nogen kan finde noget endnu bedre er der flere point at hente.
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:01 #9
Nej det er der så ikke. Jeg troede at man kunne tildele flere point, men åbenbart ikke når man har accepteret et svar.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 15:20 #10
Man må kun udlode 200 point for et svar.
Hvis ikke du vil give mig dem alle (hvilke jeg intet har imod), så bare sig til, så opretter jeg et nyt spørgsmål, så du kan få point igen.
Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:47 #11
Det er helt ok, jeg har point til flere spørgsmål end jeg kommer til at stille :-)