Avatar billede kassusclay Nybegynder
16. oktober 2003 - 06:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort skaber sig

Hey alle, min kammerat har lige købt et Ati 9600 pro, da han i går sad og skulle installerede det og genstartede, kommer der en dejlig ørler:

"controlpanel failed to load, because no ati driver is installed"??,

kan det være at kortet er defekt??, vi har prøvet med nogle ældre drivere, den vi prøvede var catalyst 3.8, har også prøvet 3.6 og 3.7, og det er det samme shit

Det skal lige siges at det er på et Nforce2 chipset det skal installeres, men det kan vel ikke gøre at der er sådan et problem vel...?

på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 08:20 #1
så hent en driver
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 08:21 #2
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 08:21 #3
Kan godt være kortet selvfølgelig, men prøv lige en driver fra denne side
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 08:23 #4
Har I alle updates fra windows?
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 09:52 #5
hjalp det
Avatar billede powerduck Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:39 #6
Jeg har samme problem med et ældre Ati radeon ve 32mb. Min Xp crascher hver gang jeg aktiverer driveren. (og så kommer fejlmeddelesen "controlpanel failed... når jeg booter)

Har I en løsning på problemet? Det virker som om ATI har et driver problem?
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 10:52 #7
stil det i dit eget spørgsmål powerduck!!!
Avatar billede powerduck Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:00 #8
Det gør jeg da gerne, men hvis der er et svar på det samme problem virker det da lidt tåbeligt.
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 13:18 #9
Man stiller jo ikke sine egne spørgsmål i andres ligemeget hvad
Avatar billede kassusclay Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:52 #10
De drivere vi prøvede hentede vi netop inde på tweakup, og ja, har alle updates til windows (XP)+ directX 9.0b
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 15:54 #11
prøv lige at fjerne alt du har på kortet via enhendorientering og genstart. installere derefter driver
Avatar billede kassusclay Nybegynder
16. oktober 2003 - 18:24 #12
vi har lige prøvet kortet i en anden maskine, og der er problemet det samme, så det er jo nok kortet der er noget galt med...
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 08:16 #13
øhhh flot måde at lukke en tråd på!!

Man får sørger at hjælpe dig og så lukker du bare ned. Så lærte man da det
Avatar billede kassusclay Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:29 #14
jeg kan ikke se hvad du har hjulpet mig med...