Avatar billede dah Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Plasma skærm

Ok vi har nu diskuteret på arbejdet i et stykke tid, omkring plasma skærme(tv), og jeg mener jeg har hørt et sted at der skal fyldes farve i dem, efter ca 2 år eller noget, men der er ikke nogen af de andre som har hørt om det før.. så nu ville jeg høre om der er nogen som kan give mig ret eller uret idette..

gerne med url eller noget bevis på det.
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2003 - 16:45 #1
man kan ikke "bare" fylde farve i - skal noget udskiftes for at få bedre farver er det hele plasma-panelet der skal skiftes, og det koster stort set lige så meget som en helt ny skærm.

Det er korrekt at plasma-tv slides - akkurat ligesom almindelig tv jo mister farve og styrke. Om der går 2 år, 3 år eller 10 år er svær at sige noget om eftersom de er så nye i generationerne som de reelt er... de tal jeg har hørt er at de efter 3 år har mistet ca 5% af lysstyrken.

Jeg har spurgt flere steder - den største diskusion er nok her; http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=48358 og som du kan se er der både for og imod.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:17 #2
Jeg har hørt at om 5 år er Plasma yt og LCD er in.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2003 - 19:39 #3
nordicwolf> det kan du have ret i :)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:03 #4
Måske ikke den LCD vi kender i dag, mener at det hedder OLED eller noget lignende.
Avatar billede dah Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:07 #5
takker for svarende