Avatar billede lt-lago Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XP - Update gemme på disk for senere installation

Hej Eksperter
Findes der en måde, så man kan downloade Win-XP opdateringerne istedet for at installere dem ?
Jeg tænker her på de mange små programrettelser, så man er fri for at skulle hente/installere dem via nettet hvis man geninstallerer sin PC.
Altså downloade dem og gemme dem på hardisken eller en CD-rom så man bare kan installere dem direkte ?
Der skal bemærkes at jeg allerede har hentet opdateringerne og installeret dem på normal vis via nettet, men for at undgå den langsommelige procedure via internettet for fremtiden.
Opskrift = Points
Avatar billede chalde Seniormester
31. oktober 2003 - 14:49 #1
http://www.ebruger.dk/artikler/artikel.asp?artikelID=5

Er du træt af at skulle hente alle opdateringer til Windows, hver gang du har installeret, repareret eller kørt SFC /scannow ???

Jamen du kan faktisk downloade opdateringerne stadigvæk i stedet for at installere dem direkte.

Når du er gået ind på http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

så vælger du "gør WindowsUpdate personlig" og sætter markering ved "Vis hyperlinket til Windows Update-kataloget under Se også"

Hvis ikke du er sikker på hvilke opdateringer du mangler, så klikker du bare på "scan efter opdateringer" når du først kommer ind på siden, og når den er færdig ser du hvilke den har fundet, og noterer dig numrene.

Derefter går du ind under "se også" - "windows Update katalog" - "søg efter opdateringer til Windows" - vælger din windows og klikker "søg" og "vigtige opdateringer" og finder den/de ønskede, klikker "tilføj" og går til "gå til overførselskurv"
Der vælger du "gennemse" og vælger hvor opdateringen skal gemmes.
Avatar billede cp1 Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:50 #2
Avatar billede fromsej Praktikant
31. oktober 2003 - 14:52 #3
Det her er godt nok til win2K, men hvis der er nogen interesserede så virker det fint.*S*
http://www.bink.nu/bootcd/
Avatar billede chalde Seniormester
31. oktober 2003 - 14:55 #4
Og her hvis du vil have programrettelserne ind på din winxp install cd (er lidt tricky)
http://unattended.msfn.org/xp/hotfixes.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2003 - 17:59 #5
Avatar billede lt-lago Nybegynder
01. november 2003 - 11:16 #6
Chalde du var først og det virker !
Du får Points !
Avatar billede chalde Seniormester
01. november 2003 - 12:01 #7
Tak for point!