Avatar billede schaefner Juniormester
17. november 2003 - 22:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afspil lyd i Flash MX

Jeg er begyndt at lege lidt med noget Flash og det går såmænd også fint nok med diverse actionscripts, men nu er jeg allerede løbet panden mod en mur og har desværre ikke kunnet få noget ud af de spørgsmål jeg har søgt igennem. Så hvordan får jeg den til at afspille en lydfil fra mit library?

mvh. Jesper Sørensen
Avatar billede mat Nybegynder
17. november 2003 - 23:18 #1
help > actionscript dictionary > s > sound (object) og Sound.attachSound() - tag et kig der :)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
17. november 2003 - 23:23 #2
Jeg er også begynder og kunne ikke lade værre med at se efter også!

Jeg søgte i Help Søge feltet efter sound og fandt "Importing Sounds" og "Adding Sounds To A Document" ingen kan vel beskrive det bedre end Macromedia!

Truti
Avatar billede schaefner Juniormester
17. november 2003 - 23:29 #3
Hvad hvis jeg vil have den til at afspille udfra om en if-sætning er sand? Kan godt være jeg spørger dumt, men jag har absolut ingen fostand på det punkt :)
Avatar billede schaefner Juniormester
17. november 2003 - 23:29 #4
jag = jeg
fostand = forstand

sådan ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
17. november 2003 - 23:44 #5
minLyd = new Sound(this);
minLyd.attachSound("some_sound_export_name");
if (some_condition) {
    minLyd.start();
}
Avatar billede schaefner Juniormester
18. november 2003 - 16:41 #6
barklund >> Det virker jo bare, takker. Så mangler vi bare et svar :)

mvh. Jesper Sørensen
Avatar billede barklund Nybegynder
18. november 2003 - 16:51 #7
OK, du :)
Avatar billede schaefner Juniormester
18. november 2003 - 16:52 #8
tak :)
Avatar billede barklund Nybegynder
18. november 2003 - 17:20 #9
Tarker for points :)