Avatar billede thesphinx Nybegynder
21. november 2003 - 14:38 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Design firma.

Jeg er næsten ved at have designet på plads på min nye design side og vil gerne have lidt kommentarer.
Siden kommer til at indeholde photoshop templates, gratis asp-scripts og diverse tutorials.
Indtil videre er det kun Siderne "Design" og "Kontakt os" der er oppe at køre lige nu, men det er jo også kun en beta endnu..;-)
Jeg vil også gerne vide hvad i mener om kontakt siden, er det til at forstå og overskueligt..
Linket er her: http://www.web-town.dk/test3/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2003 - 14:46 #1
Jeg synes det er synd at din tekst "...laver Webdesign til private og...."
står i et billede: det kan ikke ses af søgemaskiner. Og er faktisk ikke
så læseligt efter min smag ;)
21. november 2003 - 14:49 #2
Pænt og enkelt design, der dog skæmmes af en række stavefejl m.m.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2003 - 14:51 #3
Og: ingen kontaktoplysninger - endnu? Hvorfor kan man ikke se en adresse og
et telefonnummer? Det vil da få mange til at springe videre til det næste
firma i rækken.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
21. november 2003 - 14:51 #4
-> erikjacobsen
Okay, det kigger jeg lige på.
Hvad angår søgemaskinerne så bliver der lavet meta-tags til siden når den går live..:)

-> erikjuul
Stavefejlene skal nok blive rettet. Der kommer altid stavefejl i designfasen:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2003 - 14:52 #5
Meta-tags er rimeligt ligegyldige. Du skal skrive på selve siden hvad
søgemaskinerne skal kigge efter.
21. november 2003 - 14:55 #6
Der kommer altid stavefejl i designfasen:)

I så fald er det nok for mig til at vælge et firma, der gider bruge en simpel stavekontrol inden der uploades noget som helst.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
21. november 2003 - 15:02 #7
-> erikjuul
Hmm, ok nu er det jo ikke nogen live side, og jeg har lige været igennem teksterne og det er da nogle småfejl..:)
Men du har ret, teksterne SKAL være i orden inden det bliver lagt ud. Min fejl..
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
21. november 2003 - 15:05 #8
Jeg sunes siden ser fin ud - det irriterer mig at der kommer en imagetoolbar frem når jeg, i IE, kører musen henover den store grafik (midt.jpg).
tilføj evt:
<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no"">
Avatar billede thesphinx Nybegynder
21. november 2003 - 15:06 #9
-> skarvenneverdies
Bliver ordnet..:)
Avatar billede thesphinx Nybegynder
21. november 2003 - 15:18 #10
-> erikjacobsen
Så skulle teksten være nemmere at læse..
Avatar billede thesphinx Nybegynder
21. november 2003 - 16:02 #11
Okay, så skulle teksten vist være i orden så nogenlunde..:)
Hvad mener i ellers om siden som den ser ud lige nu..??
Avatar billede zypron Nybegynder
21. november 2003 - 18:05 #12
Nice, synes menuen skal laves lidt anderledes passer ikke rigtig ind i mine øjne.
Avatar billede cjhansen Nybegynder
23. november 2003 - 11:55 #13
"En ting er dog sikkert; Internettet er fremtiden for alle typer af virksomheder.."

Hvorledes ?

Designet er lækkert, priserne er i bund og selvtilliden stråler ud af teksten.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. november 2003 - 16:18 #14
-> cjhansen
Større salg, mere synlighed osv..
Et godt design giver jo også folk lyst til at komme tilbage for at se den igen, måske købe igen..

Mange tak, rart med god kritik;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. november 2003 - 18:33 #15
"Et godt design giver jo også folk lyst til ...." Nej, det er vist overtro.
Indhold og muligheder på en hjemmeside gør den slags. Design er indpakning,
nødvendig ja, men ikke essentielt.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. november 2003 - 22:36 #16
Hmm, erikjacobsen..;)
Der vil jeg ikke give dig helt ret.. Det er rigtigt at indholdet og muligheder på en hjemmeside selvfølgelig er vigtigt, en side skal jo ikke bare være der for at være der hvis du forstår..
Men jeg vil personligt selv ind på en side hvor designet er sat i højsædet. Et design er meget mere end bare god grafik og flotte flash effekter, det er også placeringen af sin menu, placering af diverse andet indhold på siden samt hvilke farver man vælger til både baggrund og links(tekst), man kan sagtens lave en god og flot side ved hjælp af tabeller, farver og enkelte billeder.
Laver man en flot side med en fornuftig opsætning af siden, vil jeg mene(personligt) at det vil kunne tiltrække flere kunder..
Dette er dog en personlig mening som jeg dog også mener jeg kan genkende hos flere af dem jeg snakker med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. november 2003 - 22:41 #17
"Men jeg vil personligt selv ind på en side hvor designet er sat i højsædet."
- også hvis der ikke er indhold?

Designet kan støtte indholdet (mit ord var "indpakning"), men en side uden
indhold er da helt værdiløs.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2003 - 22:42 #18
En flot side uden indhold er ikke noget værd.

En grim side med indhold er en del værd.

En flot & side med godt indhold er alt værd.

Og når jeg skriver flot mener jeg alt mht brugervenlighed, design til målgruppe osv ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. november 2003 - 22:46 #19
Det er også det jeg stort set mener:

En flot & side med godt indhold er meget værd.

En grim side med bare et lidt bedre indhold, er meget mere værd.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. november 2003 - 22:48 #20
Nej ikke hvis der ikke er noget indhold, men det skulle jeg også gerne have skrevet, beklager hvis jeg har glemt det.
Jeg mener at der er jo mange sider med samme indhold der tilbyder de samme ting, jeg vil bare foretrække de sider der forstår at gøre det pænt samtidig med at der er noget man kan lave, hente, buge osv på siden.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. november 2003 - 22:49 #21
buge=bruge
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. november 2003 - 22:51 #22
Ja, thespinx - hvis det tilbyder det samme, er det selvfølgelig bedre
det er stillet fornuftigt og "flot" op. Hvis "flot" betyder 2-5 gange længere
loadtid, så vedd jeg nu ikke-

Jeg ved forøvrigt ikke hvad brugervenlighed er. Jeg kigger på
bruger-ANvendelighed, som en del af indholdet.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. november 2003 - 22:57 #23
Hvis det er en side som ekspertens, nej så skal den ikke være grafisk tung. Der vil jeg give dig ret jeg smutter selv fra en side hvis den ikke dukker op rimelig hurtigt:)
Men som jeg sagde for et par kommentarer siden "man kan sagtens lave en god og flot side ved hjælp af tabeller, farver og enkelte billeder"
Nu vil jeg desværre holde for idag. Mine øjne er helt firkantet:)
Men har i nogle flere kommentarer så skriv dem endelig, jeg svarer på dem i morgen..
Avatar billede thesphinx Nybegynder
24. november 2003 - 11:20 #24
Så har jeg ændret lidt på kontakt siden. Det var meningen at jeg ville have min fysiske adresse på en anden side, men jeg kan godt se at det nok er bedst at den ligger på kontakt siden..;-)
Avatar billede thesphinx Nybegynder
25. november 2003 - 16:05 #25
Ok, der kommer vist ikke flere kommentarer..
Smid et svar og så får i point..:)
Avatar billede thesphinx Nybegynder
26. november 2003 - 16:20 #26