Avatar billede zypron Nybegynder
21. november 2003 - 17:43 Der er 7 kommentarer

Hjælp pls

Vi er 3 stk til lan lige nu. Jeg har XP Home, den anden har XP Prof, den tredje Win2000. De
2 kan godt finde hindanen men jeg kan ikke finde dem og de kan ikke finde mig vi har prøvet at kører med fastip og auto men når vi kører auto er min forskellig fra deres anden sidst i ipen. Jeg har prøvet lidt af hvert jeg har 1394 forbindelse som jeg har deaktiveret nu og Trådløs netværksforbindelse. Så jeg bruger LAN-Forbindelse til interent håber virklig at i kan komme med nogle svar som kan hjælpe virklig meget vigtigt!
Avatar billede salmanr Nybegynder
21. november 2003 - 18:36 #1
Først skriver i eksempelvis 10.0.0.1/2/3 under IP under netmaske eksempelvis 255.255.255.0

Duer det ikke så check om i alle 3 har installeret en IPX protocol. Det ser i under netværksegenskaber. Er den ikke installeret så er det bare at trykke installer, vælge protocol og så selvfølgelig vælge IPX.

Skal i på nettet samtidigt skal i selvfølgelig have en Gateway på også og så skal IP adresserne muligvis ændres.

Det skulle kunne løse problemet

Mvh. SalmanR
Avatar billede gf Nybegynder
21. november 2003 - 18:37 #2
Du skal have XP pro for at se de andre computere.

Mvh Glenn
Avatar billede salmanr Nybegynder
21. november 2003 - 18:40 #3
Jeg kører sev XP-home og den er sat op i netværk med både pro/win 2000. Jeg kan sagtens se de andre og de omvendt.

Husk forresten ved internetforbindelse at skrive DNS ind.
Avatar billede zypron Nybegynder
21. november 2003 - 19:02 #4
salmanr vi har prøvet det nu kan den ene finder mig men han kan ikke komme ind på min pc for at hente noget eller uploade noget. I andre er velkommen også til at svare på dette her
Avatar billede gf Nybegynder
21. november 2003 - 19:04 #5
Har du prøvet at dele en mappe?

gf
Avatar billede salmanr Nybegynder
21. november 2003 - 19:04 #6
Husk deling af drev og husk at slå eventuelle firewalls fra.
Kan det ikke gøre det, har jeg desværre ikke andre ideer.
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
21. november 2003 - 19:19 #7
XP home har en skabet netværksfunktionalitet, men det kan lade sig gøre (dog ikke nogen optimal løsning med XP Home)

1) Prøv ,som de andre foreslår, at angive en fast IP.
2) Prøv dernæst om du kan pinge de andre, og om de kan pinge dig.
  Hvis ikke, så tjek om dit netværkskort er rigtigt installeret, og evt. at bytte med én af de andre (for at teste at det ikke er det der er galt).

3) Hvis I kan pinge hinanden, så prøv at gå ind på de andres computer via IPén f.eks. \\10.0.0.2\
Så skulle du kunne se vedkommendes Shares.