Avatar billede babynamnam Nybegynder
01. december 2003 - 20:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kode

Jeg er ikke helt stiv i det her flash kode, og jeg har derfor lidt problemer med at få rettet op på nogle fejlmeldelser. De ser sådan her ud...

**Error** Symbol=Symbol 113, layer=actions, frame=1:Line 2: ')' or ',' expected
            Set("_parent:speedXscale", Number (_parent speedXscale * _parent:friction) + Number ((_parent:xscale - getProperty("_parent", _xscale)) * _parent:ratio));

**Error** Symbol=Symbol 113, layer=actions, frame=2:Line 1: ')' expected
        if (_parent:bounce == false) {

**Error** Symbol=Symbol 113, layer=actions, frame=2:Line 2: ')' or ',' expected
            Set("_parent:speedXscale", Number (_parent:speedXscale * _parent:friction) + Number ((_parent:xscale - getProperty("_parent", _xscale)) * _parent:ratio));

Total ActionScript Errors: 3     Reported Errors: 3

Er der nogen der kan hjælpe...

Det er lavet i flash mx 7.0
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. december 2003 - 20:38 #1
Kan du ikke vise koden i stedet for fejlene :))
Avatar billede docks Nybegynder
01. december 2003 - 20:45 #2
**Error** Symbol=Symbol 113, layer=actions, frame=2:Line 1: ')' expected
        if (_parent:bounce == false) {

RETTELSE: if (_parent.bounce == false)

**Error** Symbol=Symbol 113, layer=actions, frame=1:Line 2: ')' or ',' expected
            Set("_parent:speedXscale", Number (_parent speedXscale * _parent:friction) + Number ((_parent:xscale - getProperty("_parent", _xscale)) * _parent:ratio));

RETTELSE: du bruger : det skal du ikke. det heder _parent._xscale, og _parent.friction osv...
Avatar billede docks Nybegynder
01. december 2003 - 20:46 #3
Tror i hvert fald at det er det. Kan også være at mangler at afslutte med ")" et eller andet sted, men det ville hjælpe hvis du skrev hele koden...
Avatar billede babynamnam Nybegynder
01. december 2003 - 21:22 #4
Hej docks..og tak for det hurtige svar...jeg er nu ikke helt klar over hvor jeg skal rette : til . eller : til _. ? kan du ikke hjælpe?!?
Avatar billede babynamnam Nybegynder
02. december 2003 - 00:42 #5
nå nu har jeg hittet ud af, du kan jo lige lave et "svar" så jeg kan give dig dine point og tak for hjælpen!
Avatar billede docks Nybegynder
02. december 2003 - 00:48 #6
Var det mig der skulle have point? Svar smidt! Og det var så lidt :D