Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
02. december 2003 - 14:26 Der er 5 kommentarer

graf og x-akse med minutvisning

Jeg har en forspørgsel med  3 felter.
1) Dato+klokkeslæt
2) nummer: talværdi
3) værdi: talværdi

Jeg har lavet en rapport med en graf via guiden.
Når jeg kommer til at skulle layoute mine data, vælger jeg dato og klokkeslæt i x-aksen.  Jeg vælger grupper efter minut.
Nu får jeg en fin graf.

Problemet er at rapporten skal flyttes til anden computer. Når det er sket så er grafen tom. Jeg har prøvet at genskabe grafen på den anden computer, men det kan jeg ikke.
Det nærmeste jeg kan komme er at vælge grupper efter år – det er det eneste der virker.

Hvad er det der ligger på min maskine, der gør at jeg kan arbejde med minutter ?  Eller omvendt hvorfor kan det ikke lade sig gøre på andre computere ?
bodil
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2003 - 18:03 #1
Bodil>Its hard to say what the problem can be there are so many things!
Different versions of Access is a good start! MISSING references on the PC where you are having problems. (Tools+References when in code view)!
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
04. december 2003 - 10:31 #2
Access er den samme version på alle computere.
Jeg har prøvet at lave en simpel graf på de andre computere, og det kan jeg IKKE.
Jeg har en forespørgsel  med
1) Dato+klokkeslæt
2) værdi: talværdi
resultatet af forespørgslen ser fin ud.
Jeg vælger rapport-guiden diagram. Ved cirka 3.step vælger jeg at x-aksen skal være i dato+klokkeslet minutter.
Resultat: Tom rapport.
Det virker kun hvis jeg vælger x-akse i år.
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2003 - 20:07 #3
Bodil, without being able to see your PC(s) its hard to say what the problem can be.
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
08. december 2003 - 18:42 #4
Ja, jeg kan godt forstå at du ikke kan forstå problemet.
Jeg har løst problemet, men stadig er det en gåde, hvad der gik galt.
Jeg åbnedede en ny database. Kopierede alt fra den gamle til den nye. (kopi/sæt ind). Og den nye virker - den gamle virker stadig ikke, men det er jo også ligemeget. Spøjst ikke ?
Avatar billede terry Ekspert
08. december 2003 - 19:38 #5
Great to hear you solved your problem :o)
Yes sometimes it can be an idea to import all objects into a new dB. I wouldnt have thought that that was the problem in this case though and thats why I never suggested it.
But if it helped then great :o)