Avatar billede jamfighter Nybegynder
06. december 2003 - 15:04 Der er 12 kommentarer

Radeon 9600Pro / OpenGL og D3D

Hej alle..

Jeg har et seriøst frustrerende problem.
Min maskine består af en 2,4GHz P4 på et MSI bundkort, og af graffik kort har jeg et Connect3D Radeon9600 Pro.
Jeg har nu et seriøst problem med at køre D3D og OpenGL spil. efter meget meget kort tid låser computeren, og jeg må resette. efter Windows XP er startet op igen siger den det der med Sending af fejlrapport, hvor den siger at graffikdriveren til kortet er årsagen.
Jeg har nu prøvet i 3 forskellige spil (CS m OpenGL, Mafia tror også det er OpenGL og BlitzKrieg, der er D3D) derudover har jeg prøvet at køre en 3Dmark03, som crashede efter nogle minutter, i en af testene.
Dette er nummer 2 kort der har samme problem, og jeg er efterhåønden desperat efter at få en løsning til problemet.

Please... ASAP

\\Anders

Har prøvet og pille ved hardware acceleration, SMARTGART og AGP accelerationen. intet har hidtil hjulpet.
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 15:04 #1
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 15:05 #2
du har vel prøvet med en anden driver til kortet?

Og du har selvfølgelig alle updates fra windows?
Avatar billede zybug Nybegynder
06. december 2003 - 15:06 #3
Jeg havde fået til opgave at lave min kammerats maskine der gjorde nøjagtig det samme, der skiftede jeg ram blokkene og så funkede den... Har du prøvet med nogle andre ram ?
Avatar billede jamfighter Nybegynder
06. december 2003 - 16:03 #4
som sagt har jeg prøvet flere drivere, det link ird skrev kunne jeg ikke bruge, og zybug ramblokkene du snakker om, er det da på Mobo eller hvad?
Avatar billede jamfighter Nybegynder
07. december 2003 - 04:38 #5
er kommet frem til følgende.

Fejlen ligger i OpenGL i et eller andet filter... har nu prøvet forskellige debugging ting, forskellige opløsninger, men med samme resultat...
Altså skal jeg have en setup til noget opengl, har den nyeste ATI driver inde, så der skal findes noget der er nyere end den...
Avatar billede ird Praktikant
07. december 2003 - 15:44 #6
Øhhh ja noget nyere end den nyeste hvordan pokker vil du løse dette!

Prøv med en ældre driver istedetfor.
Avatar billede jamfighter Nybegynder
07. december 2003 - 18:18 #7
ja det har jeg så prøvet, og med samme resultat... 3DMark crashede for mig igår, og det er D3D rendering.
Fandt et program der kunne bruge DirectX runtime libraries til at køre opengl, og det virkede sq egentlig godt nok med et par få fejl hist og her... men det var kun en demo...
Avatar billede ird Praktikant
07. december 2003 - 18:20 #8
Har du alle updates til dit styresystem fra windows?? ellers så hent dem og prøv igen
Avatar billede ird Praktikant
07. december 2003 - 18:23 #9
Hjalp dette har jeg smidt et svar du evt kan acceptere :)

Eller når du engang lukker denne tråd.
Ellers siger du bare til
Avatar billede jamfighter Nybegynder
07. december 2003 - 21:28 #10
Bruger de nyeste ati drivere, bruger et fuldt opdateret windows, og problemet er der stadig. I går nat gik VPU recover helt amok, og det gør den stadig jævnligt.
Så problemet er der altså stadig, og jeg er ret sikker på fejlen skal findes i en indstilling et eller andet sted.
Avatar billede ird Praktikant
12. december 2003 - 13:33 #11
Hvordan går det opretter?
Fik vi klaret problemet eller skal vi arbejde videre :-)
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:07 #12
Du må sådan set selvom det her, men du burde kikke lidt her:

http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Husk at lukke dine gamle spørgsmål. Dette gør at du en aden gang har nemmere ved at få kvalificeret hjælp :)

Alt med gult og mørkegrønt venter på afslutning eller feedback.