Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 14:40 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Langsom ved opstart!

Hej allesammen...

Jeg sidder her med en fin computer... jeg har haft den i et stykke tid nu og den har virket fint indtil nu.
Den er blevet sindssygt langsom om at komme i gang (og med det mener jeg ikke om at opstarte men om at få skrivebordet klar til brug)
Den starter fint op men det tager den omkring 3 minutter fra jeg har trykket på Dokumenter til Dokumenter faktisk åbner... Næsten alting tager så lang tid første gang jeg trykker på det efter opstart...
Derefter er den lige så hurtig som den burde være hele tiden...

Nogen der har et bud??

Jeg kører med:

AMD Athlon T.Bred XP 2200+/266
120 Maxtor +9 Fluid
256 DDR3200 Corsair CAS2 CMX256A-3200C2

Jeg ved ikke om det kan hjælpe men alligevel...

Jeg håber meget i har nogle bud... På forhånd tak...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. december 2003 - 14:47 #1
Du har sikkert en helt masse snavs liggende på maskinen, som skal fjernes før det bliver godt igen.

Dette program renser din pc for Spyware -

http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download

www.spywarefri.dk er en side du vil få en helt masse ud af at besøge.

Skal du ha' mere hjælp siger du bare til.
Avatar billede resten Nybegynder
11. december 2003 - 14:48 #2
Prøv at se hvilke ting der kører under Ctrl Alt Delete som evt tager en masse kraft.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. december 2003 - 14:51 #3
Installer også programmet Spywareblaster, som du finder på www.spywarefri.dk

Der finder du også guides til de programmer jeg her har nævnt.
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. december 2003 - 14:53 #4
Du kan også se om indekseringstjenesten er slået til-h.klik på c drev. Og hvor tit defragmenterer du og sletter overflødige filer
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. december 2003 - 14:57 #5
Må jeg venligst gøre opmærksom på dette sprgsm. som jeg dog ikke selv deltager i. - http://www.eksperten.dk/spm/400729
Det skulle jo gerne være så vi kunne stole på, at du dels kommenterer de indlæg vi kommer med, samt får afsluttet - som der er bedt om MANGE gange i det sprgsm. jeg ref. til.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. december 2003 - 14:59 #6
Om ikke afslutning på sprgsm. - så i hvert fald som minimum en eller anden form for responds/feedback.
Tavshed er ulidelig.
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. december 2003 - 15:12 #7
victor-1> godt gået:) jeg er ude af den tråd her: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=...noodle...&option=24
Avatar billede drzulu Nybegynder
11. december 2003 - 15:15 #8
Reinstaller din PC. Installer alt hvad du vil bruge af programmer. Opdater windows med windows update. Lav så et image af din masine. Så kan du genskabe din PC når den er bedst på 5-10 min :)

PS: Det må være noget software der kører som bruger alle resourcer. De andre er kommet med nogle gode forslag. Men kør også lige en virus scanning...
Avatar billede arlet Juniormester
11. december 2003 - 15:20 #9
Som victor siger, hent spybot og scan med den,
derefter hijackthis
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2003 - 15:38 #10
Få lige lukket det spørgsmål fra 13/9 inden du vil have mere hjælp her inde, så sjovt er det heller ikke at bruge tid på´folk der ikke reagerer.
Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 19:03 #11
Jeg er meget ked af at jeg ikke kunne svare før men min internetforbindelse røg i et stykke tid... pisseskod...

Fine svar, men jeg har ikke noget spyware på min computer... Jeg gider næsten ikke formatere... Såee...  ??? :S
Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 19:06 #12
Og hvis I skulle blive vrede over at jeg tidligere har brugt det som "undskyldning" så har jeg en meget ustabil forbindelse.. på ære..
Avatar billede arlet Juniormester
11. december 2003 - 19:08 #13
Når du nu ikke har noget snavs på din computer, gider du så ikke lige smide en ren hijackthis log herind!!
Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 19:10 #14
Ehmm... jeg har brugt Spybot.. er det ik lige så godt??
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2003 - 19:10 #15
Vi er nødt til at se den logfil, for at hjælpe dig videre.
Jeg kan se du har lukket spørgsmålet fra d. 13/9, så vi er klar.
Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 19:12 #16
Godt nok... er i gang med Hijackthis nu... vender tilbage om lidt...
Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 19:16 #17
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:16:31, on 11-12-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
D:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
D:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
D:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
D:\Programmer\PopUp Killer\popupkiller.EXE
D:\Programmer\HighCriteria\TotalRecorder\TotRecSched.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Program Files\Washer\washer.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\rnathchk.exe
D:\Programmer\eMule\emule.exe
D:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Mærkelige Programmer\PeerGuardian\PeerGuardian_1.99b_pr10.exe
D:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Spiel\Små Spiel\ElastoManiaRegistered\ELMA.EXE
D:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.shopnav.com/search/9886/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.shopnav.com/search/9886/search.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {ED2A1336-04C5-4FEC-9A37-EF068F902F30} - D:\WINDOWS\System32\kkbdit.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: (no name) - {6C4659BD-F720-43B1-AEBF-C6AF1481EF31} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {014DA6C9-189F-421a-88CD-07CFE51CFF10} - (no file)
O3 - Toolbar: GameBar - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD69B994BD7D} - D:\Programmer\GameRival\GameBar\gamebar.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] D:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] D:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "D:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Srng] \Program Files\Srng\Srng.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VFLS] D:\WINDOWS\VFLS.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpKiller] D:\Programmer\PopUp Killer\popupkiller.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TotalRecorderScheduler] D:\Programmer\HighCriteria\TotalRecorder\TotRecSched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 -noicon
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] D:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Audio Engine] mmrtkrnl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "D:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Washer] D:\Program Files\Washer\washer.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = D:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by2fd.bay2.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx

Her der den så ;)
Avatar billede arlet Juniormester
11. december 2003 - 19:42 #18
Der er en del snavs, der skal væk.

Tjekker den lige igennem
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2003 - 19:42 #19
Jeg er i gang.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2003 - 19:50 #20
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.shopnav.com/search/9886/search.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.shopnav.com/search/9886/search.html
O2 - BHO: (no name) - {ED2A1336-04C5-4FEC-9A37-EF068F902F30} - D:\WINDOWS\System32\kkbdit.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {6C4659BD-F720-43B1-AEBF-C6AF1481EF31} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {014DA6C9-189F-421a-88CD-07CFE51CFF10} - (no file)
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab

---------------------------------------
Kender du? Ellers fixes.
O3 - Toolbar: GameBar - {4E7BD74F-2B8D-469E-C0FF-FD69B994BD7D} - D:\Programmer\GameRival\GameBar\gamebar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VFLS] D:\WINDOWS\VFLS.exe
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så vi kan se om alt er med.
Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 20:06 #21
ok prøver jeg da lige så.. :)
Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 20:25 #22
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 20:25:23, on 11-12-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
D:\Programmer\Norton Personal Firewall\NISUM.EXE
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPxySvc.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
D:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
D:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
D:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
D:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
D:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
D:\Programmer\PopUp Killer\popupkiller.EXE
D:\Programmer\HighCriteria\TotalRecorder\TotRecSched.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\rnathchk.exe
D:\Program Files\Washer\washer.exe
D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
D:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - D:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] D:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] D:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "D:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Srng] \Program Files\Srng\Srng.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpKiller] D:\Programmer\PopUp Killer\popupkiller.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TotalRecorderScheduler] D:\Programmer\HighCriteria\TotalRecorder\TotRecSched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "D:\Programmer\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 -noicon
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] D:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] D:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Audio Engine] mmrtkrnl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "D:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Washer] D:\Program Files\Washer\washer.exe /0
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "D:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express 4.0 SE Calendar Checker .lnk = D:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 SE\CalCheck.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F04A8AE2-A59D-11D2-8792-00C04F8EF29D} (Hotmail Attachments Control) - http://by2fd.bay2.hotmail.msn.com/activex/HMAtchmt.ocx

Skulle gerne være clean...
Avatar billede Jnsworth Novice
11. december 2003 - 20:27 #23
Min computer er FULDSTÆNDIG perfekt nu!! :) jeg er bare så glad! Tusind tusind tak for det hele..

Især fromsej..;)
Avatar billede arlet Juniormester
11. december 2003 - 20:29 #24
Og det var dig, der sagde at du ikke havde spyware på din computer*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2003 - 20:45 #25
Du er ren nu, men du skal se at få opdateret din XP med servicepack 1, den kan du hente her:
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Du skal også få installeret evt. manglende hotfixes fra Microsoft update.
Derudover bør du hente flg. programmer:
Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Empty Temp Folders, dem finder du, sammen med danske vejledninger her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Læs især om IE-Spyad, så du får det fulde udbytte af dette lille geniale program.
Hent Dcombobulator, og få lukket et sikkerhedshul mere, den finder du her sammen med en dansk brugervejledning.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom
Tak for point.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. december 2003 - 22:55 #26
Husk lige til en anden gang IKKE bare afvise mit svar. Jeg var jo faktisk den første som var på rette spor og som også havde,- om ikke hele løsningen, så i hvert fald fat i den rigtige ende.
Avatar billede drzulu Nybegynder
12. december 2003 - 11:07 #27
fromsej

Jeg bruger selv adaware v 6. Bør det ikke være nok? Du foreslår 4 programmer....
Avatar billede arlet Juniormester
12. december 2003 - 11:10 #28
Ad-aware fjerner skidtet når det er kommet på computeren, de andre programmer sørger for at der ikke kommer noget snavs. programmer fylder tilsammen 1 mb og tager ingen af computerens kræfter og for at være helt sikkert skal man have de 4 programmer installeret
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. december 2003 - 01:06 #29
Man skal åbenbart tilhøre Spyware-teamet for at blive taget seriøs, når det handler om virus og spyware.
"...noodle..." - jeg kunne godt tænke mig at se en logfil mere, EFTER at du har installeret SP1. Er det muligt ?
Avatar billede arlet Juniormester
13. december 2003 - 08:52 #30
Victor-1 -> Logfilen ændre sig overhoved ikke ved at han installer SP1. Hvorfor vil du så se en ny log??

Men vi er helt enige om at han helst skal få installeret Sp1..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. december 2003 - 18:27 #31
Og det siger du "arlet" - du som er specialist på området.
Hvis du og jeg kan se at SP1 IKKE er installeret, kan vi også se om den er det.
Ik' (o;
Jeg har en svag mistanke om, at den i dette tilfælde ikke bliver installeret - hvis du forstår !
Avatar billede arlet Juniormester
13. december 2003 - 18:30 #32
ja, jeg forstår dig godt, men det bliver ikke min hovedpine, at snavset bare strømmer ind, hvis den ikke bliver installeret
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. december 2003 - 18:36 #33
Selvfølgelig bliver det ikke dit probl.
Du kommer bare til at opleve endnu en gang, at skulle fjerne en masse snavs fra den brugers pc. Men det er vel heller ikke så galt, når man får POINT for at hjælpe.

Ja - jeg føler mig lidt forbigået i denne tråd hvad point angår. Er dog kommet mig oven på den traumatiske oplevelse.
:o)
Avatar billede arlet Juniormester
13. december 2003 - 18:45 #34
Jeg holder mig helt udenom, men du foreslog spybot og den har også taget en del, men hvis det sidste ikke var blevet fjernet med hijackthis, så var det kommet igen....

pointfordelingen vil jeg ikke kommenter