Avatar billede schaefner Juniormester
18. december 2003 - 18:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kollision i flash

Jeg har brug for at teste om to movieclips kolliderer. Dette er ikke noget problem bortset fra, at min to movieclip jo ikke er firkantede, så de kolliderer jo også selvom der ikke er noget at se, f.eks. hvis det er en cirkel, så er der jo transparent rundt om. Hvordan ordner jeg det?

Håber det er til at forstå :)

mvh. Jesper Sørensen
Avatar billede _k Nybegynder
18. december 2003 - 19:38 #1
mc1.hitTest(mc2) ???
Avatar billede mat Nybegynder
18. december 2003 - 19:46 #2
Avatar billede alexander_j Nybegynder
18. december 2003 - 20:24 #3
Hvis du fortsat vil lave det med hittest (som er klart det nemmeste), så kan du eventuelt lave x antal movieclips inde i dit originale movieclip, som du tilpasser formen på indholdet. Derefter kan du så lave hittest for alle dine x antal movieclips - alternativt skal du have gang i noget med koordinater og afstande!
Avatar billede barklund Nybegynder
18. december 2003 - 21:52 #4
Hvis det for eksempel bare er to cirkler, så er det bare et tjekke, at afstanden mellem deres centrer er større end deres radier lagt sammen.

Som oftest kan man regne sig ud af det med simple figurer.

Er de begge meget komplekse, så må du i den "simpleste" finde nogle punkter, som beskriver genstanden bedst og tjekke for hvert punkt mod den anden figur...
Avatar billede schaefner Juniormester
22. december 2003 - 15:23 #5
mat og alexander_j >> læg et svar :)
Avatar billede mat Nybegynder
22. december 2003 - 15:31 #6
oki :)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. december 2003 - 15:54 #7
hmm hvis det ku' bruges!
Avatar billede schaefner Juniormester
22. december 2003 - 16:36 #8
det kan det :)