Avatar billede ziko Nybegynder
21. december 2003 - 11:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fejl i login script

Hej...
Jeg har et login script som ikke helt virker på serveren... Jeg har oprettet en My SQL database. Fejlen lyder som følger:

ADODB.Connection.1 error '80004005'

SQLState: S1000
Native Error Code: 1045
[TCX][MyODBC]Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)

/login/logintjek.asp, line 11

//Ziko
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:47 #1
hvad står det i linie 11 i din logintjeck.asp ?
Avatar billede ziko Nybegynder
21. december 2003 - 11:48 #2
objConn.Open "Driver={mySQL}; Server=localhost; Option=16834; Database=tblBrugere;"
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:48 #3
Har du angang med navnet (kender ikke til mysql, men "Access denied for " lyder som fejlen måske kunne ligge i administrationen af databasen.
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:49 #4
Så tror jeg du skal tjecke andet steds om dit login virker ... er der noget gui til den db ?
Avatar billede ziko Nybegynder
21. december 2003 - 11:50 #5
Det ved jeg ik...

Har ellers fået guidet databasen igennem, så der sku ikke være fejl.
Avatar billede billen Nybegynder
21. december 2003 - 11:50 #6
din database er ikke tblBrugere... men navnet på din database (et eller andet med m*****_dk så vidt jeg kan huske)
Avatar billede billen Nybegynder
21. december 2003 - 11:51 #7
det han spørger om:

Hvordan angiver man brugernavn + password når man skal forbinde til en mysql database fra ASP
Avatar billede ziko Nybegynder
21. december 2003 - 11:54 #8
billen > Selvom jeg ændre navnet på databasen, kommer det samme igen :(
Avatar billede billen Nybegynder
21. december 2003 - 11:54 #9
yes... men se mit kommentar lige over din :)
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:55 #10
han ?
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 11:56 #11
:) hvis det er mig der omtales er det næsten rigtigt ... det kunne godt ligne en fejl fordi du ikke kan logge på databasen .... jo, jeg er en han!
Avatar billede ziko Nybegynder
21. december 2003 - 11:56 #12
Ja... Men det ik sikkert der er noget fejl i den, i kan da lige se hele logintjek.asp

<%
    Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objConn.Open "Driver={mySQL}; Server=localhost; Option=16834; Database=DATABASENAVN;"

    strSQL = "SELECT * FROM tblBrugere WHERE brugernavn = " & Request.Form("BRUGERNAVN") & " AND Adgangskode = " & Request.Form("KODEORD") & ";"
    Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

    If (objRs.BOF Or objRs.EOF) Then
        Response.Write("Dit kodeord eller brugernavn var forkert!")
    Else
        Response.Redirect("Hemmeligside.asp")
    End If
%>
Avatar billede billen Nybegynder
21. december 2003 - 11:57 #13
han = ziko (har lige snakket med ham om noget andet, men kunne ikke hjælpe med dette problem, da jeg ikke kender ASP)
Avatar billede billen Nybegynder
21. december 2003 - 11:57 #14
argh.. gik egentlig også ud fra at ziko = han... aner det egentlig ikke.. ziko kunne også godt være = hun?
Avatar billede ziko Nybegynder
21. december 2003 - 11:59 #15
Jeg er en han... :)
Avatar billede daiz Nybegynder
21. december 2003 - 12:01 #16
he he ... jeg bliver nødt til at smutte .. tjecker op tråden i morgen igen. ses go' søndag
Avatar billede billen Nybegynder
21. december 2003 - 12:06 #17
ziko: luk denne tråd og spørg igen sådan her: Hvordan forbinder man til mysql fra ASP? og så hvis din kode.