Avatar billede bellebrandmand Nybegynder
28. december 2003 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

font størrelse i C4

Jeg har en printer som fra fabrikkensside er indstillet til at skrive med skriftstørrelse 12 i dos. Kan jeg ændre dette i concorde? Min gamle printer skrev med skriftstørrelse 10, og derfor passer min faktura ikke længere på papiret.
Printeren er en Olivetti Job_jet 200.
Jeg har snakket med Olivetti og man kan ikke ændre størrelsen gennem deres dos software.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. december 2003 - 11:42 #1
Ved du om din printerdriver emulerer en HP printer (PLC-3/4 el. lign)
Avatar billede bellebrandmand Nybegynder
28. december 2003 - 12:05 #2
Desværre ikke, men kunne da tænkes, hvorfor? Jeg har installeret de medfølgende dos drivere, men ingen mulighed for at indstille noget der.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
28. december 2003 - 14:07 #3
Hvis der medfølger en "DOS" driver er det sikkert en HP (PCL driver). Prøv at vælge en HP printer i dit C4 og skift skrifttype (10/12/17CPI)

//Tommy
Avatar billede bellebrandmand Nybegynder
29. december 2003 - 01:45 #4
Lyder godt, vil prøve det. Jeg er dog ikke så godt inde i de printerkoder man skriver i C4, er det der jeg skal skrive det med skrifttype størrelsen? Hvilken linje?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
30. december 2003 - 08:45 #5
Under Generelt/Printerinstallering kan du bladre mellem de printere der er installeret. Lav evt. en ny printer du kan benytte til at teste med (benyt kopifunktionen (F4)!
De fleste rapporter benytter skrift 0, der skulle svare til 10CPI eller 80 tegn pr. linie så det er den linie i "printerdriveren" du skal rette i.
Jeg vil ikke anbefale at du retter i selve rapporten så kommer du til at rette det mange steder - ret det i printerdriveren så slår det igennem alle steder.

Koden for at skifte en HP printer til 10CPI er: ESC (s0p10h12v3T (hentete fra C5) det svarer til følgende HEX-kode i C4:
1B 28 73 30 70 31 30 68 31 33 76 34 54
I min C4 står der ved 80 tegn til: (HP)
1B 28 73 30 70 31 30 68 38 2E 35 76 30 73 30 62 30 54

i 80 tegn FRA kan du skrive den samme kode

//Tommy
Avatar billede bellebrandmand Nybegynder
30. december 2003 - 11:41 #6
lyder godt, du får lige nogle point ... :)