Avatar billede zyber.tk Nybegynder
30. december 2003 - 19:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til GB

Hej.. jeg mangler lidt hjælp til min gb jeg kan ikke få beskederne til at stå i skrivt verdana ... her er koden den laver beskeden med.
<?

if($farve && $navn && $tag) {
$tag = ereg_replace("<","&lt;",$tag);
$tag = ereg_replace(">

","&gt;",$tag);

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s",$mam);
$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td  valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: gaestebog.php");
}
?>
Avatar billede ahv Nybegynder
30. december 2003 - 19:03 #1
Det er blot denne du skal ændre:
<font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font>
Avatar billede fangel Nybegynder
30. december 2003 - 19:04 #2
det kaldes CSS, lav en CSS style for hele det table som gæstebogen (gb?) står i... væsenligt pænere og mere kodebesparende (trafik-besparende)

Morten
Avatar billede ahv Nybegynder
30. december 2003 - 19:05 #3
<span style=\"font-family: verdana; color: $farve;\" valign=\"top\">$tag</span>
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
30. december 2003 - 19:06 #4
ahv prøver lige dit :)
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
30. december 2003 - 19:06 #5
men ahv det er kun texten der bliver til den skrift det er det hele jeg mener..
Avatar billede fangel Nybegynder
30. december 2003 - 19:06 #6
BTW, husk at lave en sigende titel... "hjælp til GB" <- hvordan ville er person gætte hvad spørgsmålet går ud på...

1) først skal man gætte hvad "GB" står for (storbritanien ?)
2) selvfølgelig skal du have hjælp til det, ellers ville du ikke have spurgt, ville du?

næsten gang lav fx en titel som "ændring af skrifttype i script der gemmer i txt fil".... der ville alle kunne se hvad spørgsmålet handler om, og om de kan / gidder hjælpe...

Morten
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
30. december 2003 - 19:10 #7
dea ? er det ikke lidt lige meget ? man kan da se det ikke er england når man ser det er php ! og koden ! ...se lige orndeligt efter før du lukker noget lort ud..
Avatar billede fangel Nybegynder
30. december 2003 - 19:13 #8
zyber -> snip fra opret spørgsmål siden:

---
Vigtigt:
    * Brug titlen til at beskrive hvad du ønsker hjælp til.
      Eksperterne udvælger de spørgsmål de kan og vil svare på ud fra titlen, så er den ikke beskrevet godt nok, ser de ikke dit spørgsmål.
---

det er ikke alle folk der gidder se på et spørgsmål bare for at se om de gidder løse det (unødigt trafik)... og personligt fandt jeg da først ud af hvad GB var da jeg læste spørgsmålet (kedede mig så meget at jeg rent faktisk gad)

husk, folk hjælper friviligt, så det mindste du kan gøre er at gøre det nemt for den der hjælper med at finde de ting de kan/vil hjælp med... !

Morten
Avatar billede ahv Nybegynder
30. december 2003 - 19:22 #9
Fjern dine font tag og sær følgende ind de rhvor du starter tabellen ->

style=\"font-family: verdana; color: $farve;\"
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
30. december 2003 - 19:56 #10
ahy kan du ikke lige gøre det ? jeg ved ikke helt hvad du mener... :/
Avatar billede ahv Nybegynder
30. december 2003 - 20:07 #11
Post koden til hele din gæstebog her så.
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
30. december 2003 - 21:29 #12
<?

if($farve && $navn && $tag) {
$tag = ereg_replace("<","&lt;",$tag);
$tag = ereg_replace(">

","&gt;",$tag);

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s",$mam);
$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td  valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: gaestebog.php");
}
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>
<body bgcolor="#444444">
<font face="Verdana">

<form action="gaestebog.php" method="post">

<div align="center">
  <center>

<table border="1" height="37" bordercolor="#444444" style="border-collapse: collapse" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr><td height="12"><b><font size="1">Farve:</font></b></td><td height="12"><b>
  <font size="1">Navn</font></b></td><td height="12"><b><font size="1">Email:</font></b></td>
  <td height="12"><b><font size="1">Besked:</font></b></td>

</font>

<font face="verdana">

  <td height="12"></td></tr>

<font face="Book Antiqua" size="1">

<tr><td height="17"><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td>

</font>

<font face="verdana">

<font face="Verdana">

  <td height="17"><input type="text" name="navn" maxlength="40" size="20"></td>
  <td height="17"><input type="text" name="email" maxlength="40" size="20"></td>
  <td height="17" bordercolor="#444444"><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td>
  <td height="17"><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

  </center>
</div>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b><font size="1">Tid:</font></b></td><td><b><font size="1">Navn:</font></b></td><td><b>
  <font size="1">Tag:</font></b></td></tr>

</font>

<font face="verdana">

<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</body>

</html>
Avatar billede ahv Nybegynder
30. december 2003 - 21:39 #13
<?

if($farve && $navn && $tag) {
$tag = ereg_replace("<","&lt;",$tag);
$tag = ereg_replace(">

","&gt;",$tag);

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s",$mam);
$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td  valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: test.php");
}
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>
<body bgcolor="#444444">

<form action="test.php" method="post">

<div align="center">
  <center>

<table border="1" height="37" bordercolor="#444444" style="border-collapse: collapse" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr><td height="12"><b><font size="1">Farve:</font></b></td><td height="12"><b>
  <font size="1">Navn</font></b></td><td height="12"><b><font size="1">Email:</font></b></td>
  <td height="12"><b><font size="1">Besked:</font></b></td>

  <td height="12"></td></tr>

<tr><td height="17"><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td>

  <td height="17"><input type="text" name="navn" maxlength="40" size="20"></td>
  <td height="17"><input type="text" name="email" maxlength="40" size="20"></td>
  <td height="17" bordercolor="#444444"><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td>
  <td height="17"><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

  </center>
</div>

</form>

<table width="650" border="0" align="center" style="font-family: verdana;">
<tr><td><b><font size="1">Tid:</font></b></td><td><b><font size="1">Navn:</font></b></td><td><b>
  <font size="1">Tag:</font></b></td></tr>

</font>

<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>
</body>

</html>
Avatar billede ahv Nybegynder
30. december 2003 - 21:45 #14
nu har jeg ryddet lidt op i din kode, også vil jeg anbefale dig at læse på lidt css, lige nu har jeg fjernet alle dine font tags osv.
Gør dig selv en tjeneste og lær css.

<?
if($farve && $navn && $tag) {
    $tag = ereg_replace("<","&lt;",$tag);
    $tag = ereg_replace(">","&gt;",$tag);
    $fil = "tagwall.txt";
    $mam = time() - 7200;
    $tid = date("G:i:s",$mam);
    $str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td  valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";
    $fp = fopen($fil, r);
    if($fp) {
        $filArray = file($fil);
        $result = implode("", $filArray);
        $result = "$str$result";
        fclose($fp);
    }
    $fp = fopen($fil, w);
    if($fp) {
        fputs($fp, $result);
        fclose($fp);
    }
    header("location: gaestebog.php");
}
?>

<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>
<body>

<form action="gaestebog.php" method="post">
<div align="center">

<table border="0" height="37" style="border-collapse: collapse; font-family: verdana;" cellpadding="0" cellspacing="0" >
<tr>
    <td height="12"><b>Farve:</b></td>
    <td height="12"><b>Navn</b></td>
    <td height="12"><b>Email:</b></td>
    <td height="12"><b>Besked:</b></td>
    <td height="12"></td>
</tr>
<tr>
    <td height="17"><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td>
    <td height="17"><input type="text" name="navn" maxlength="40" size="20"></td>
    <td height="17"><input type="text" name="email" maxlength="40" size="20"></td>
    <td height="17" bordercolor="#444444"><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td>
    <td height="17"><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td>
</tr>
</table>

</div>
</form>

<table width="650" border="0" align="center" style="font-family: verdana;">
<tr>
    <td><b>Tid:</b></td>
    <td><b>Navn:</b></td>
    <td><b>Tag:</b></td>
</tr>
<?php
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
30. december 2003 - 22:05 #15
det virker altså ikke se her .. www.scooters.frac.dk/gaestebog.php