Avatar billede steen--madsen Juniormester
02. januar 2004 - 14:37 Der er 7 kommentarer

hvordan laves en cookies der indsætter data i form via chekpoint

min ASP-form ser sådan her ud--

<h3>Kunde Information</h3>

<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="350">
<tr>
<td align="left" valign="top" width="100%">

<form action="order_send.asp" method="post"  name="f">

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Company = true Then%><%=OrderEmail_Company%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Company" size="40" type="text"></p><%End If%>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Name = true Then%><%=OrderEmail_Name%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Name" size="40" type="text"></p><%End If%>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Street = true Then%><%=OrderEmail_Street%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Street" size="40" type="text"></p><%End If%>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_PostalCode = true Then%><%=OrderEmail_PostalCode%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_PostalCode" size="40" type="text"></p><%End If%>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_City = true Then%><%=OrderEmail_City%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_City" size="40" type="text"></p><%End If%>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Phone = true Then%><%=OrderEmail_Phone%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Phone" size="40" type="text"></p><%End If%>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Email = true Then%><%=OrderEmail_Email%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Email" size="40" type="text"></p><%End If%>
Avatar billede steen--madsen Juniormester
02. januar 2004 - 14:39 #1
det jeg mener at at brugeren skal ønske data skal huskes til næste gang som man ser mange steder-- vist noget med det skal man spørg om for at lovligt gemme osv..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. januar 2004 - 15:02 #2
Avatar billede locturian Nybegynder
02. januar 2004 - 16:34 #3
Steen--Madsen, du bør øve dig på din måde at udtrykke dig på. Jeg skulle læse hvad du skrev 4 gange, før at det gav nogenlunde mening. Lær at udtrykke dig bedre, så er det nemmere for os at hjælpe dig.

Det er helt lovligt at gemme cookies på en brugers maskine, hvis de data der bliver gemt, bare ikke bliver udnyttet.

Se thesurfer's link, glimrende start på cookies...
Avatar billede steen--madsen Juniormester
02. januar 2004 - 17:42 #4
er formål med at gemme data i en cookie ikke netop at genbruge osv-- det jeg søger er vel udfra den stump kode jeg medgiver vel ikke svært at forstå det er en løsning der kan skrive data ind i form som jeg angiver ved "Name"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. januar 2004 - 13:46 #5
En rettelse til din eksisterende kode.. hvis du har hele IF-sætningen på 1 linie, behøver du ikke at bruge END IF:

<h3>Kunde Information</h3>

<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="350">
<tr>
<td align="left" valign="top" width="100%">

<form action="order_send.asp" method="post"  name="f">

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Company = true Then response.write OrderEmail_Company%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Company" size="40" type="text"></p>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Name = true Then response.write OrderEmail_Name%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Name" size="40" type="text"></p>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Street = true Then resopnse.write OrderEmail_Street%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Street" size="40" type="text"></p>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_PostalCode = true Then response.write OrderEmail_PostalCode%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_PostalCode" size="40" type="text"></p>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_City = true Then response.write OrderEmail_City%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_City" size="40" type="text"></p>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Phone = true Then response.write OrderEmail_Phone%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Phone" size="40" type="text"></p>

<p><span class="bold"><%If OrderForm_Email = true Then response.write OrderEmail_Email%></span>
<br clear="all"><input name="OrderForm_Email" size="40" type="text"></p>

Lad mig lige se om jeg har forstået det her..

Du vil give kunden, muligheden for at gemme data i en cookie, så de slipper for at skrive dem igen?
Hvis ja, se hvordan man gemmer/henter data i/fra en cookie, på mit link.
Derefter er det bare at sige "hvis der er noget i cookie'n, så skriv det i felterne".. Ligesom du allerede gør..

F.eks.:

<%
dim firma_navn
firma_navn = Request.Cookies("data")("firma_navn")
'osv...
%>

<form .......>
<input type="text" name="firma_navn" value="<% if firma_navn <> "" then response.write firma_navn %>">
osv...
</form>

Hvis det ikke er det du vil ha', omformuler dit spørgsmål.
Avatar billede steen--madsen Juniormester
03. januar 2004 - 14:22 #6
det jeg søgte var en funktion ligesom på http://www.lindpro.dk/lindproweb/lindprodk.nsf/Order?OpenForm
lige under CVR. nr
                Husk oplysninger til næste gang
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. januar 2004 - 14:59 #7
hmm.. er dit site?

Gad vide hvorfor jeg får teksten
"http://www.lindpro.dk/lindproweb/lindprodk.nsf/mainlogo.gif"
smidt i hovedet, når jeg går ind på urlen..

Jeg tror at det er meget simpelt.. Når formen sendes til serveren (i udfyldt stand), checked om "SaveCustomerInCookie" er checket. Hvis den er det, gemmes data i cookien. Ellers slettes de.

Jeg kan se at de bruger JavaScript til gøre det.. når formen submittes, kaldes der på funktionen "CheckInput()"..
Se "onsubmit"-delen:
<form method="post" name="Order" action="Order?CreateDocument" onsubmit="return CheckInput()" style="margin:0; padding:0;">

Her er selve funktionerne:

function CheckInput() {
    frm = document.Order;
    if (frm.Name.value.length == 0) {

// en masse kode her, der checker om felterne er tomme...
// ...

    }
    else {
// her checkes om der er "kryds" i checkboksen "Husk oplysninger til næste gang":

        if (frm.SaveCustomerInCookie.checked) {

        // Yep! Brugeren vælger at bruge cookies, så gemmes data,
        // ved at kalde på funktionen setCookie med de respektive værdier/parametre:

            setCookie('CustomerNo', frm.CustomerNo.value, 365, '/');
            setCookie('Name', frm.Name.value, 365, '/');
            setCookie('Address', frm.Address.value, 365, '/');
            setCookie('ZipCode', frm.ZipCode.value, 365, '/');
            setCookie('City', frm.City.value, 365, '/');
            setCookie('Commisioner', frm.Commisioner.value, 365, '/');
//            setCookie('RequisitionNo', frm.RequisitionNo.value, 365, '/');
            setCookie('Telephone', frm.Telephone.value, 365, '/');
            setCookie('Email', frm.Email.value, 365, '/');
            setCookie('CVR', frm.CVR.value, 365, '/');
        }
        else {
        // Brugeren ønsker ikke at bruge cookies, så værdierne i cookie skal slettes..
        // Det sker ved at kalde på funktionen deleteCookie med de respektive navne/parametre:

            deleteCookie('CustomerNo');
            deleteCookie('Name');
            deleteCookie('Address');
            deleteCookie('ZipCode');
            deleteCookie('City');
            deleteCookie('Commisioner');
//            deleteCookie('RequisitionNo');
            deleteCookie('Telephone');
            deleteCookie('Email');
            deleteCookie('CVR');
        }
        return true;
    }

// Funktionen der gemmer data i cookie:

function setCookie(name, value, daystoexpiration, path) {
    var today = new Date();
    var expires = new Date();
    expires.setTime(today.getTime() + 1000*60*60*24*daystoexpiration);
    document.ignore = name + "=" + escape(value) + ((daystoexpiration == 0) ? "" : ("; expires=" + expires.toGMTString())) + ((path) ? "; path=" + path : "");
}

// Funktionen der sletter cookierne

function deleteCookie(name) {
    setCookie(name, '', 0, '/');
}

Sådan gøres det. Når siden loades, checker man om cookiesne eksisterer. Hvis de gør det, hentes de..
Men selve koden er der ikke..?