Avatar billede m_dupont Nybegynder
06. januar 2004 - 12:23 Der er 5 kommentarer

Flere brugere logget på med fjernskrivebord samtidigt på samme pc

Hej Kloge hoveder.
Jeg har et problem som jeg gerne ville høre om der er nogen som kunne hjælpe mig med.
Jeg har en maskine som køre nogle programmer som folk via fjernskrivebord har adgang til. Problemet er at der kun kan være én logget på af gangen og hvis en anden prøver at oprette forbindelsen bliver den person som er på i forvejen smidt af.
Er det muligt at man kan komme ud over dette problem, så det er muligt at flere brugere er logget på samtidigt??
Det skal lige siges at de hver i sær har deres egen konto med brugernavn og pass.
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. januar 2004 - 12:42 #1
Det er sådan Microsoft lavet det. Har dog ikke undersøgt om man kan "hacke" denne begrænsning.

Ellers må man sætte en server op, og køre noget terminal service.
Avatar billede Chewie Novice
06. januar 2004 - 13:51 #2
Vi køre en SBS2000 server og har ikke problemer med at være flere på samtidig
Avatar billede m_dupont Nybegynder
06. januar 2004 - 16:19 #3
SBS2000 ??
Avatar billede Chewie Novice
08. januar 2004 - 09:01 #4
sorry ... Small Business Server 2000 .... en exchange
Avatar billede m_dupont Nybegynder
08. januar 2004 - 11:35 #5
Kan man køre terminal service på en helt almindelig XP pro, og i så fald hvordan?