Avatar billede mathilde Nybegynder
06. januar 2004 - 20:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

fejl i recovery af harddisk

Jeg har haft genindstalleret min computer, men glemte at få mine documenter med ud.
Jeg forsøgte at lave et recovery med getdataback (samt en masse andre programmer). Det var kun getdataback, der fandt noget brugbart, men når jeg forsøger at åbne dokumenterne får jeg bare en stak random ascii tegn.
Spørgsmålet er nu om jeg på nogen måde kan genskabe den tekst der stod i disse dokumenter eller i det mindste bare dele af den.

Mvh. Mathilde
Avatar billede groenaert Novice
07. januar 2004 - 20:30 #1
Hmmm...., det er nok ikke nemt. Nu kender jeg ikke getdataback. Har selv med held benyttet PC Inspector file recovery. Det bedste, under alle omstændigheder er, at have installeret recovery programmet på en anden pc og sætte den disk der skal trækkes data ud af over som slave disk.
Jeg tvivler på, at du kan få dine dokumenter igen. Hvis du har for mange af den kongelige danske mønt, kan du få Ibas til at lave arbejdet for dig, http://www.ibas.dk. Det koster kassen. Fik selv reddet en database fil fra et disk crash fra vores DB server hos dem og det koste 75.000,00 kr + moms. Databasen fyldte godt nok 4 GB, meen........
Prisen fastsættes selvfølgelig også alt efter hvor hurtigt de skal lave dataredningen.
Avatar billede mathilde Nybegynder
20. juni 2004 - 19:10 #2
Fandt ud af det med getdataback